Äter dåligt
Suck varför har vi oturen att få 2 st hundar som inte vill äta? Aquila vägrar äta om hon inte fåt leverpastej/köttbullar. osv i maten och den lille verkar inte vara bättre han! Han äter endast om jag håller upp skålen åt honom (och då äter han liiite liiite, kanske 10 pulor sen får jag sitta och mata med sked) Han äter inte ens hälften av vad han borde, och jag tycker han är tunn
Hur gör ni med hundar (valpar) som inte äter?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Min Amira 6 månader nu, var likadan, Hon fick Royal Canin, Vi kämpade i 4 månader med det, Hon är otroligt fin i pälsen av det o magen var bra, Men hon kliade sig ganska ofta, Förstår nu att det måste ha varit av Royalen, Har bytt foder, Köper Robur nu, Hon äter det med glädje, Väntar på att jag ska sätta ner skålen och klådan är borta, Före det köpte jag hem en säck Hills, det nosade hon bara på o gick därifrån, Där de säljer Robur finns det små provpåsar man kan få så slipper man släpa hem säck efter säck o inget passar
Om min lille valp inte äter brukar det bero på att han helt enkelt inte är hungrig, istället tar jag bort maten så får han vänta till nästa mål.
Man brukar ju säga att en frisk hund aldrig svälter sig, eller det är vad jag har hört iaf. Hoppas han äter bättre snart. 
*2 Jag provade göra så massor av gånger med Amira, Hon spydde galla flera gånger för hon var så tom i magen, , när jag bytte till Robur går hon gladeligen till skålen, Kan ju faktiskt vara så att all mat inte passar alla

Mina Lejonburgare var båda svåra med maten, men Lillefot, som var den siste av de två, var värst. Han åt nästan ingenting och blev tunnare och tunnare. Tyvärr visade det sig att han var sjuk.
Under dessa matvägransperioder testade jag många olika foder. Nuttra nuggets var det som Lillefot helst åt, men det fick jag av en kunnig person veta var ett "billighetsfoder" i USA och efter det slutade jag med det. Jag vet inte om det var rätt eller fel.
Kanske han skulle tycka bättre om färskfoder?
Min nya familjemedlem "Bullen"(9 veckors sankt bernhard) äter som en häst och det är helt befriande efter att ha haft två matvägrare. Jag förstå precis vilken stress du känner Peppe. Önskar dig verkligen lycka till!

#2 gjorde så de första dagarna tills jag kom fram till att han är tunn…
Med Aquila har vi alltid haft fri tillgång till foder, men det funkar ju inte nu eftersom han käkar välpfoder och hon vuxen
Jag tror inte han tycker det är äckligt för han äter det ju ibland eller så, men han äter aldrig mer än hälften av det som serverats. sen vill han att det ska stå och dra sig länge har vi kommit på, men äter fortfarande inte allt

# 5 Rått kött(obs - inte råttkött!) och b-vitamin höjer aptiten!

#6 b-vitaminer kunde man ju testa till att börja med! ges det i flytande form som till hästar? finns att köpa vart?

JAg har gett mina hundar just b-vitaminer för hästar. Jag köpte min flaska i en zoo-butik "Huveröds hund&katt", men det finns nog på många ställen.

#8 så det går bra med samma som hästar får? då kan jag köpa det nästa gång vi köper foder till pållen, vilket borde bli snart =)

Hoppas det gör nytta!

#10 ja, annars får hästen det =)

Pröva att ge välling också. Så får valpen i sig lite extra. Min Bessie äter allt med stor aptit. Det känns nästan som om man ger för lite eftersom hon äter så fort.

Laxolja ger en smaskig smak, vetegroddsolja kan öka aptiten iaf hos illrar.. har för mig att det är så med hundar med, blodmjöl ska öka aptiten också

#14# Ja, just det ja, Laxolja köpte jag ju hem när Bessie kom. För uppfödaren gav det redan. Jag började då givetvis ge det även till mina andra två vuxna hundar. Dom slukar maten båda två nu. Det är nog både för oljan och för att dom är rädda att Bessie ska ta maten från dom.
Idag hittade jag smakförstärkare i form av torkad lever i pulverform att strö över maten. Har ingen aning om det funkar, men minns desperationen när min senaste var valp och bara inte ville äta. Då hade jag nog provat vad som helst ett tag.