Dåsig av fästinghalsband?
Satte på ett Bio Band plus på min hund häromdagen. Sedan dess har han verkat väldigt trött. Han äter o dricker, kissar o bajsar som vanligt. Kan det vara halsbandet eller kanske något annat?

Det kan mkt väl vara en reaktion på fästinghalsbandet
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Amira blev också dåsig av fästinghalsband dessutom torr i pälsen runt halsen, Valde istället Frontline, fungerar jättebra
De flesta fästinghalsband som inte är örthalsbans eller bärnstenshalsband sänder ju ut ett gift för att hålla fästingarna borta. Det är inte ovanligt att hundar blir dåliga av vissa sorter. Vissa halsband fungera på vissa hundar, andra funkar inte alls. Man får prova sig fram.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Tack för svaren. Han är dock sig själv igen. Lika pigg som vanligt.
alla festing medel och halsband är ett gift! och olika indevider reagerar olika vissa mer vissa mindre och vissa klarar av det fint! ex min mamma körde "xpot" eller vad det nu heter;D på hennes hund och hon reagerade starkt! hon fick nå knas med närverna och kunde inte kontrolera bakbenen:S ena dagen kunde hon inte gå alls andra dagen släpa hon ett ben.. och hon blev väldigt stressad osv… så man ska passa sig och vara redo på att man ger hunden ett gift! men somsagt.. det brukar juh gå bra för det mesta och att hon blir lite dosig är inget onormalt om man satt på ett festinghalsband!
* står på expot att en del hundar kan reagera så, därför valde jag inte det, Ja alla medel är gift, Men av två onda ting får man välja det minst onda ändå, Borelia eller andra fästingsjukdomar är ingen leksak det heller, så däför väljer jag att skydda min hund, Har haft Borelia två gånger själv, och det hade jag gärna varit utan