Hopp upp i famnen?
Ni som lärt era hundar att hoppa upp i famnen, hur har ni gjort då?
förstår att det hade varit lite svårt eftersom ni har en sådan stor hund. men min är "bara" en liten sheltie
Skulle vara jätteroligt att ha en hund som kan det men jag skulle välta om Aramis gjorde det 

Velvet kunde det då hon var mindre utan att jag hade lärt henne det, sa bara kom och klappa på bröstet så hoppade hon upp i famnen. Det var mkt praktiskt då jag har dålig rygg och inte kunde böja mig ner och hon orkade inte alla 3 långa trappor upp och ner till lägenheten jag hade då. Nu mer hoppar hon bara upp med framtassarna
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hej, jag har då lärt min lilla pumipöjk de :)
Jag satte mig i en soffa för en början, sen lät jag honom hoppa upp gav honom jätte smarrigt godis, gjoder de någragånger, sen ställde jag mig lite högre upp mer än 90grader. sa samm han hoppade osv. men de tog tid! Men de gäller till att altid vara suuuuper possittiv, inte bara en godis och sen ner.
Jag gjode så också att jag hade dragkamp som han är gelen i, sen "kastade" jag honom i soffan så han blev helt vild, sen höll jag kamptrasan högt upp nära kroppen och då hoppade han högt så jag fångade honom och hade dragkamp i famnen, hihi. Det va de mest efektiva för vår del ;)

Grabben lärde våran nobs(norrbottenspets) det genom att sitta på huk först och locka med godis. Sen rätade han sej mer och mer och nu hoppar hon upp bara vi ropar på henne. Jätte mysigt. Särskilt när vi varit ute och hon är skitig. När hon tycker något är skitkul skriker hon rakt ut, så man får en sekunds förvarning. Sen sitter hon i famnen dygnsur och lycklig. Hon kommer alltså även när vi inte ropat.
Satt på golvet och höll en godis framför mig och sa "kom till matte!" Sen var det bara att resa sig högre upp. Har en riktig studsboll till hund, så det var inget svårt att lära in.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

vi har inte ens försökt med nicki. men idag när hon var extra glad på sin husse så var det inte långt ifrån att hon satt i famnen på honom när han stod upp.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Haha, min hund är väldigt stutsiig :) så ja, jag typ visade att hon skulle hoppa så gjorde hon det. jag har ju även lärt henne ryggen.. me hon är så klängig så hon hoppar på mej jämt.. Men annars är det väl att hon hoppar upp på soffor och annat så har hon lärt sej att hoppa :) haha nu skrev jag en massa skumma saker ^^