Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 2286 ggr
kalleankasmormor
0

Nu är han hemma!

Nu har vi hämtat Bullen! Han fyllde 8 veckor i går och väger 10 kg. Han är hur cool som helst. Äter som en häst och ligger just nu och sover på hallgolvet. Han har kissat fler gånger ute och ingen gång inne! Tänk så fjantig man blir, men han är min älsklingsvalp och bara ändå mer underbar än jag någonsin vägat drömma om. Bilder kommer så fort jag hinner lägga in dem. Om det undgått någon, så är han en långhårig sankt bernhard.

Hur lycklig kan man bli?

gejsa
0

Grattis till nya valpen. Förstår att du är lycklig. hihi vänta bara i morgonbitti. Får se vad du säger då. Skojar bara.

ingann
0

GRATTIS!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kalleankasmormor
0

#1 Det är min man som har nattjour, eftersom jag har två arbetsdagar kvar innan sommalovet! Tror du han kan få voffisen natt-torr på två dagar så jag kan ta över en "färdig" hund?:)

#2 Vilken gullig napp!!!

kerstinjo
0

Det är allt mysigt med en liten valp och de luktar så valpgott när de är små!Glad

Kerstin 

kalleankasmormor
0

Ja det är så urmysigt! Här kommer en bild för dagen

gejsa
0

Ja, den bilden ser då jag inte iaf. :(

kalleankasmormor
0

Det ä'r något moj med filen. Ni får ge er till tåls ett tag till.

kalleankasmormor
0

Eller det kanske fungerade nu?

kerstinjo
0

Sötnos!

Kerstin 

kalleankasmormor
0

Jag undrar över hur jag skall kunna gå till jobbet i morgon…

kerstinjo
0

Kan du inte ta ut några dagar för vård av hund?Glad

Kerstin 

Jasmiin
0

Guuu va sööt !!

Liss
0

Wow, vilken söting! Lycka till:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Zvintos
0

Grymt söt! ^^

gejsa
0

Gud vad söt den är. Kommer färgen att bli sådan eller får hunden sin vanliga bruna sedan? Tyckte den såg ovanlig ut i färgen isf.

kalleankasmormor
0

#11 skulle haft stora planen på detta om jag hade kunnat med. Men jag är ju ledig i 7,5 veckor från och med onsdag, så jag tycker det är lite förmätet…;P

#Han kommer förmodligen att bli mer åt det rödbruna hållet. Eventuellt med en del mörkbrunt.

gejsa
0

Haha då är det nog bäst att jobba i två dagar. Det klarar du nog.:)

kalleankasmormor
0

Fast jag kanske blir tvungen att gå hem lite tidigare för att jag har "så ont i HUVUDET".

Jennieabramsson
0

Tusan vad söt! Grattis :)

lena1
0

grattis! vilken sötis:-)

Wiizy
0

grattis till en sötis.
//Wizy

gejsa
0

#18# Haha ja, det kanske du kan göra.

kalleankasmormor
0

Man kan inte lämna en sådan liten nallebjörn - det är kvinnomisshandel. Min man ser VÄLDIGT nöjd ut och säger åt mig att inte skynda mig hem!

gejsa
0

Haha det är rätt åt dig. Du ska sukta efter valpen. Desto roligare att ses sedan.

kalleankasmormor
0

Okej, då. Får väl finna mig i det…Men lätt blir det INTE!

gejsa
0

Livet är inte lätt. Det vet du väl vid det här laget? *fniss*

kalleankasmormor
0

Man blir härdad - så är det bara!

gejsa
0

Ja, precis. Vi gamla rävar är härdade så vi är stenhårda vid det här laget. :) Till skillnad mot småglina som finns här. haha

kalleankasmormor
0

Typer som inte är torra bakom morrhåren alltså. Tragiskt.

gejsa
0

Jopp! Och det konstigaste är ju att dom inte svarar nu. Men jag kom på att klockan är så mycket. Barnkammaren har väl bara öppet till 7 elller något sånt?!

kalleankasmormor
0

Max! En del lägger sig tidigare, tror jag. Runt halv sex eller så.

gejsa
0

Jaha så tidigt. Ja, dom måste ju sova småglina så dom växer och blir kloka och stora som vi är nu. :)

kalleankasmormor
0

Exakt! Fast jag behöver osckå sussa! Gonatt kära syster:)

kerstinjo
0

Kerstin 

gejsa
0

Syster!!! Tror du att du ligger på lasarettet eller? Herregud hjälp mig kerstin. Hon är nog sjukare än oss.

Natti natti ändå. :)

kerstinjo
0

# 35 Jösses!!! Hon kanske ligger på min avdelning. Får nog smyga mig in på 7:1 i morgon och undersöka den konstiga damen där. Kan vara en katt bland herrmelinerna.

Alltid kan jag hitta något "trevligt" att dryga ut droppet med.Oskyldig

Kerstin 

gejsa
0

Haha ja, gör det du. Men droga henne inte för mycket bara. :)

KerstinP
0

Grattis till lille bullen. Han var ju bara för söt!

Sara87
0

Grattis till valpen, supersöt! :)

LillMalin
0

Vad fin han är! :)

Manda29
0

Grattis. Va fin han är.

kalleankasmormor
0

Tack för alla gulliga grattishälsningar! Bullen är helt ljuvlig!

#35&36 Den enda avdelning som finns här är avdelningen för knäppisar där jag vet två personer som platsar. Eftersom jag och maken ämnar oss till Tyskland i morgon kanske jag kan skicka en bild på något att späda droppet med. Jag är alltid noga med att hjälpa mina medmänniskor.

kerstinjo
0

HemlisGejsa, Gejsa!!!!Hemlis Ska du med och hämta en hund i morgon?Hemlis

# 42 Ha det så skoj i Tyskland. Hur dags åker ni???OskyldigOskyldig

Kerstin 

kalleankasmormor
0

Hmmmm…Jag har satt vakter på honom!Cool

gejsa
0

Va ska ni åka bort från valpen? Hmmm var bor din brevlåda sa du? Hur länge blir ni borta sa du? hihi det här börjar likna nåt kerstin. Har du plats eller ska jag ta hem den?

kerstinjo
0

# 5 Undrar var hennes bevlåda bor??

HemlisVad tror du om växelvård?

Kerstin 

gejsa
0

#46# Växelvård, ja det kan fungera. Ska du ha först då eller? Dom har nog åkt nu så det är fritt fram. Eller vad tror du? :) mooohaaaa

kerstinjo
0

# 47 HemlisMöt mig i Lottisens förråd.Hemlis

Kerstin 

Millan1971
0

grattis till en ursöt valp!!!!!!

gejsa
0

#48# Jag ilar!…………………………

kerstinjo
0

# 49 Vem grattulerar du? Oskyldig

Kerstin 

Kleverin
0

#51 min gissning är att hon grattar TS… vars tråd det faktiskt är.. om hennes ursöta nykomling.. *ler*

Kleverin
0

*dubbelpost*

gejsa
0

Men det är vi som övertagit den nu. Bara så ni vet. :)

kalleankasmormor
0

Tack till alla rara SNÄLLA människor som vill gratta mig till MIN lilla valp!

De två övriga trådtjuvarna borde ha varningsradar på sig för att skydda omvärlden. Nu kommer jag inte att lämna bäbisen mer eftersom denna obehagliga LIGA är lös. För övrigt undrar jag om denna Lottenmänniska verkligen finns eller om ni har skrämt bort henne? Ni kanske knyckte hennes trådar? Stackars människa - vänlig och glad - fick inte en chans när ni satte era vassa trådknyckartänder i henne. Hmmm - undrar om jag kan få kontakt med denna arma kvinna. Vi kanske skulle ha en del att diskutera…

gejsa
0

Haha inget synd om Lottapottan. Hon var själv så duktig på att stjäla både valpar och trådar.

Nu har ju kerstin åkt på semester också så nu får du säkert ha kvar din tråd. haha

kalleankasmormor
0

Tråkigt, men jag hoppas att du kommer att sabotera lite grand?Fot i munnnen

kalleankasmormor
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en ny bild!

LillMalin
0

Söta lilla vovven! ;)

[Vargnatt-]
0

Åh men vilken sötnos! Ge honom en stooor kram från mig :)

gejsa
0

#57# Haha hoppas du det? Ja, vi får se. Du får väl be snällt. :)

kalleankasmormor
0

#61 snällt? Undrar vad det ordet betyder…Får slå upp i ordlistan.

gejsa
0

Haha hittar du det inte? Finns nog inte i din. Det är för otäckt ord. ;)'

Trevlig midsommar på dig!

kalleankasmormor
0

Detsamma! Gör nu snygga grodor runt stången. Du brukar ju lyckas bra på forumet!Skrattande

Anett Lindbom
0

Åh en Sankt Bernhardshund, en sådan hade vi när jag var liten, vi hade en korthårig tik.

Jag älskar Sankt Bernhardshundar, dom är så himla snälla & goa..=)

gejsa
0

#64# haha grodor!!! du är kul du. Nej, jag sitter här hemma i min ensamhet med alla mina djur. Är eg bortbjuden men är hellre hemma och luktar på mina blommor vet du. Gubben jobbar och dottern är hos killen.

kalleankasmormor
0

#63 Ja, han är faktiskt jättemuffig. Verkar lugn och snäll. Kul att höra att du har positiva minnen från rasen. Jag har själv ingen erfarenhet av just sankt bernhard sedan tidigare så jag väntar med spänning på hur han skall utvecklas.

#66 Fast kanske voffisarna vill ta sig en runda runt stången? Ställ upp en kvast och häng lite hundloka i den så är det klart!

Ha en trevlig midsommar i din ensamhet, då. Vi skall ta det lugnt och bara tugga lite sill med eventuella små tillbehör.

gejsa
0

En sankt bernhard är en sådan där med stor mun som drägglar jämt. *fniss* Det minns jag från barnåldern när bekanta hade en sådan.

Tack ska du ha. Vi åt själva min dotter och jag sill och sånt. Tog en öl till maten men något mer drickbart lär det inte bli i min ensamhet. :)

kalleankasmormor
0

Min sankt bernhard kommer ALDRIG att dregla. Har han sagt. Har han lovat. Och det TROR jag på! Inte någon dregelkorv på tapeten så långt ögat ser. Han kommer nämligen alltid att vara så här liten och vit och ullig och goddoftande. Så det! Det måste varit någon annan ras du stötte på. Du kanske tog fel på bernhardinen och en yorkshireterrier? Hemska dreglare har jag hört…

Din blodtörstiga schaffer däremot….Hmmm. Jag säger bara det. Titta bara så kaxigt hon fladdrar med öronen. Kommer säker att dregla. Massor. Hinkvis.

Försök nu att vara lite seriös och fira midsommar på ett lugnt oh fint sätt.

Glada tassar från Bullen och "Götet"

gejsa
0

Haha du är nästan som kerstin ju.

haha min shaffer lär aldrig dregla. Det har hon lovat mig så det så. Däremot att sätta tänderna i mina ben någon gång ibland när jag råkar gå förbi. Det lär hon fortsätta med. Men jag säger ju bara det, hon är ju shaffer och ska vakta förstår du. Hon måste ju lära sig hur man gör någonstans. Eller hur?

Ja, lugnt och fint som alltid blir det här hemma. Äckligt lugnt. :)

kalleankasmormor
0

Det kan vara lugnet före stormen. 

Att valpar av rang sätter tänderna i husfolkets ben är seriöst och bra. Kärleksfullt. När större köttstycken lossnar kan man ju ta sig en funderare. Vad hade du tänkt att hon skulle vakta, sa du? Sin matskål? Dina ben? Ja, jag säger då det. Blodtörstiga kreatur. Har båda öronen rest sig ännu eller lägger hon fortfarande örat ner på det där oemotståndligt outhärdligt charmiga vis som bara schaffrar kan?

gejsa
0

Haha jag har inte köpt någon vakthund hoppas jag. Fast det är klart hon får ju gärna vakta mig om det kommer någon oinbjuden gäst här på landet i mörkret när jag är ensam. Det gör ju absolut inte mig något. :)

Ja, nu har hon fällt ner det andra örat och så står det som hängde upp. Fast för det mesta är dom rätt upp nu. Ja, hon är verkligen charmig.

Hur mår din då? Äter snart som en häst eller?

kalleankasmormor
0

Ja, du milde, aptiten är det inget fel på. Hade han inte varit en sådan veritabel tjockis skulle jag ha trott att han aldrig sett mat innan han kom till oss. Befriande, eftersom vår förra valp åt jättedåligt. Troligtvis dåligt för lönekontot också - så småningom. Alltså om ungefär fyra veckor:) Vad ger du din bebis? Människobarn?

gejsa
0

#73# Haha människobarn får hon senare. Nu är det välling en gång om dagen, fil efter maten och så torrfoder som är uppblött. Allt efter vad som står på påsen i mängd och allt alltså.

kalleankasmormor
0

#74 Jaså du ger välling, det var intressant. Det har inte mina uppfödare sagt åt mig att göra. Är det något man gör med schaffrar eller är det ett gejsaknep? :)Min bebis får uppblött RC gigant babydog och lite blandad sörja som smakprov - frukt, grönsaker, fil osv.

Hur funkar det på natten för din bebis? Min har börjat hålla sig torr nu och det är RUSKIGT skönt. Inte kul att vakna i kisslukt och sätta ner lilla fossingen i en rejäl pöl.

Oj då - bara halva människobarn. Vilken överraskning! Fast det kanske är under unghundstiden?Skrattande

gejsa
0

Jag tror nog att många ger välling. Uppfödaren gjorde det iaf. Det är till/från 6 månader majsvälling. Det är ju bra för magen också. Men jag köper nog inte någon mer påse. Hon får utav den jag köpte sedan får det vara bra. Jag har också lärt hennes mage sakta men säkert att få lite allt möjligt. Potatis, ris, pannkaka, ost och lite kyckling i maten. Jag är ju sådan som gärna lägger i lite av vår mat när dom får mat. Vet att det inte är bra men har alltid gjort så och ingen av mina har blivit sjuka iaf.

Jag låter henne kissa sista gången mellan 24.24.30 sedan vaknar jag omkring halvfem och då får hon kissa ute. Sedan lägger vi oss igen. Hon har inte kissat inne på natten på säkert 5 nätter. Men det blir kiss ibland på dagen. Hon är ju i mer rörelse då. Men hon går ut ibland och kissar själv. Blir mer och mer självständig.

kerstinjo
0

# 75 Tssss…..typiskt shafferägare att ge valpen välling. *fnys* Antagligen med nappflaska också.

Klart hon inte har kissat inne *pekar uppåt*, antagligen har hon Pampers up & go också.

Kerstin 

gejsa
0

#77# Ha ha har du kommit in en stund!?

Ger inte du välling eller Nicki? Är det bara min uppfödare som har gett det?

kerstinjo
0

# 78  Nix, varken Amos eller Exit har fått välling. Men tanken är kanske inte så dum.

Jag är bara här för att kolla om ni har skrivit något gulligt om Amos, eller om det bara är "Nicki" som gör det.

Kerstin 

gejsa
0

Haha vi skriver aldrig något gulligt om Amos den marodören. Det gör ju du så bra själv.

kalleankasmormor
0

#79 Varför skulle vi skriva något gulligt? Detta är ett forum där man inte skall ljuga. Sedan tycker jag att det verkar lömsk att man smyger in och kollar runt så där. Vad tycker du gejsa?

kerstinjo
0

# 81

Kunde inte du stannat kvar i Tyskland i ställetför att smyga runt och liera dig med en shafferägare? Fundersam

Kerstin 

gejsa
0

#81# Haha håller med dig till 100%, '

så går det kerstin lilla när man försvinner från forumet ett par dagar. Då försvinner ens vänner. Flört

Sara87
0

Gud så söt han är, en riktig liten nallebjörn :) eller Kanelbulle kanske ^^

kalleankasmormor
0

#84 Man vill sätta tänderna i honom! Och pussa MYCKET!

#82 Jag försökte få stanna kvar i Tyskland. Framförallt vid det vinprovarstånd de hade i den trevliga affären precis i början på Burg. FAst då kom det fram sädana där farliga fabbröder med "kramadigsjälv-tröjor" och sa att nu skulle jag ut från deras land. Jag visste inte att tyskar var så ilskna. Och jag som har tyskt blod i mig. Skönt att det genetiska arvet försvann på vägen.Oskyldig

För övrigt har jag varit riktigt snäll mot labbar i din marodörtråd. Så det!

gejsa
0

#85# Haha ljug inte för kerstin nu. Erkänn att du tycker om shaffervalpar mer än labbvalpar.

kalleankasmormor
0

Hemlis

gejsa
0

Tänkte väl! Oskyldig

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.