Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2329 ggr
Athena-Afrodite
0

Hur vanliga är Leonberger?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar om hur vanligt det är att ha en Leonberger? Är det verkligen så ovanligt i en vanlig liten bostadsområde, i en lägenhet med Leonberger?

Nu eftersom att vi bara för några dagar sedan skaffat oss en underbar Leonberger valp så har minnst 100 personer kommit fram och frågat: Åhhh Är det? Är det Leonberger?

Denna fråga har jag fått nästan varje gång vi är uteGlad  Minnst av 10 personer på varje gång.

Idag var det mycket roligt, ett par kom fram och de sa samma sak som ovan sedan så killen med stort leende, ni har köpt en björn och ingen hund Glad. Vi tycker att det är väldigt roligt med henne, hon är världens bästa…

Folk av alla slags, de som har hund, de som inte har, de som känner någon som har och nästan alla som går förbi tittar med stort leende och komenterar, "men, gud vilken fin hund".

Är detta vanlig bland hund människor? eller hur ligger det till egentligen? Alla som jag träffat på frågar direkt, är det en Leonberger Glad 

Vore så kul och höra  vad ni tycker… 

http://hundar.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=53219d67-d33c-4f7e-ab49-40372725600c&Filename=IMG_1570.jpg

Zadeira
0

En av våra grannar på området hade en sådan, men han blev för stor för lägenheten och de fick ge bort honom till nån som bodde på landet. Han fick helt enkelt inte plats i lägenheten ;)

Athena-Afrodite
0

#1 det kan jag tänka mig att det blir prblem om man bor trångt, för oss är det inga problem, vi bor stort (104kvm) och vi är bara tre personer här. Ska snart flytta till en lägenhet med trädgård också Glad kan aldrig tänka mig att jag skulle vilje ge bort henne någongång…

[Vargnatt-]
0

Här i Munkfors tror jag det finns i alla fall 2 renrasiga leonberger, sen finns det i alla fall en blandras :).

Jag har ingen leonberger men en berner sennen och har också fått höra att det inte är en hund jag har utan en björn Skrattande

Liss
0

Ja här finns det faktist inga vad jag har sett:) Har bara sett EN leonberger här i stan. Och de var just mitt i stan på marknad, när de var jätte hett ute. Tyckte väldigt synd om honom eftersom dem inte har så lite päls.

Annars har jag nog faktist aldrig sett någon annan leonberger här. Konstigt nog. Dem kanske är ovanliga?:) Men förövrigt så har ju inte jag sett varenda litet område i Norrköping så säker är jag ju inte:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

repekka94
0

vi har en i byn och det bor bara 70 pers här

J-Parnebo
0

här jag bor har jag inte sett någon leonberger så länge jag minns iaf ^^

HannaM
0

Här i mitt område finns det tre stycken minst

gejsa
0

Jag bor på landet och min granne har en på 7 månader.

kalleankasmormor
0

Jag bor en mil utanför Göteborg och det händer att jag ser "Lejonburgare", men de är nog ganska ovanliga. Ja håller med dig om att de är underbara! Har själv haft två stycken, som olyckligtvis dog som unghundar - båda två. Därför klarade jag inte av att skaffa samma ras en tredje gång, utan har valt att satsa på en sankt bernhard istället. Han är också jättego och jag har fått höra av personer i en stor hundbutik här att man nästan aldrig ser bernhardiner längre - förmodligen minskade intresset när de sönderavlades efter Saltkråkan och Beethoven.

Hoppas du har tur med din ljuvliga "lilla" hund. Jag förstår att du inte vill lämna ifrån dig henne!

Anett Lindbom
0

Här strax utanför stan finns det en kennel där dom föder upp Leonberger så man ser ju sådana hundar här i stan ibland. Fast det är ingen ras som jag skulle vilja ha, jag är inte så förtjust i dom hundarna.

ingann
0

här där jag bor nu har jag inte sett nån men där jag bodde innan finns det  4 i vårat bostadsområde, 2 i området min kompis bor och i byn utanför stan där min syster bor finns 2 st med leon.. den ena har 3 st o den andra har 2…

sen fanns det en tjej som bodde i en 2a med 4 st pyrrar… det måste ha varit trångt;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kalleankasmormor
0

#11 Hur i fridens namn fick hon lats med dem???

gejsa
0

#12# Lats är nog lätt däremot plats är väl svårare. *fniss*

ElinKee
0

På min gatan där jag bodde tidigare var det ca 600 lägenheter, och bodde tre stycken leonberger. Jag bor i västerås och det kanske är en vanlig ras här?

kalleankasmormor
0

#13 Jaha, så råkade man skriva fel då. Så får man väl höra det. Alltid roar det någon..Cool

Molla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror jag sett 1 iaf här i katrineholm (ca 50000 inv.)

När vi är ute och går får vi höra kolla tigern, kalven och ponnyn mm.

Mischa
0

Tycker jag ser dom titt som tätt, men det beror väl kanske också på hur "uppfödartätt" det är.

≧◔◡◔≦

gejsa
0

#15# Hi hi ja, jag är lättroad vet du. *fniss* Kunde inte låta bli bara att komentera.

ingann
0

#12 jaa du… det fattar inte jah heller *s* de måste ju legat på varann;p

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kalleankasmormor
0

Troligen!Räcka ut tungan