hund annons
Jag tänkte annonsera ut en råttunge på saljes.se. Såg en annons om Chihuahua valpar som skänktes.
Mailade för kul och frågade lite. Fick svar att de skickades från annat land. Han kunde skicka så en kom till arlanda på lördag redan.
Jag tycker detta låter väldigt mysko. Ville bara ha namn och tel nr. Krävde ingen betalning.
Jag tycker detta låter väldigt skumt. Någon som vet nått mer utav detta?
En flygbiljett borde ju kosta multum. Sedan alla sprutor och pass för att få komma in i sv.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

låter mycket konstigt…
vääääldigt skumt
ja jag tycker också det. nyfiken om någon annan vet mer om denna person.
det är ett mycket vanligt bedrägeri… så ska du bara betala flygbiljetten, och passet och du måste såklart skicka pengarna. sen ser du inte dem mer och valpen, den finns inte. bilden är antagligen stulen från en annan annons på internet (om det finns bild) Ofta verkar säljarna väldigt trovärdiga med.
Nu vet jag (eller utläste av ditt inlägg) att du inte var ute efter att köpa en hund, men generellt så köp aldrig en hund utan att sett den först. Och hämta vid betalning. speciellt om man ska hämta en utomlands, pga vacinationer, andra sjukdommar och liknande.
Vi här inne är kanske ganska upplysta, men flera gånger i månaden står det någon på flygplatsen och väntar på en hund som inte kommer. Bara ytterst få anmäler till polisen, för vem vill erkänna att man blivit blåst?
#4 Jahaa… dom vill att en man själv ska betala pass och grejjer… men då fattar jag. ;)
det roliga är att de inte begärde pengar alls. sa bara att de kunde ha hunden på arlanda till lördag.
Nja, letar lite smått efter en till hund men vill inte ha från utlandet. Bara nyfiken på dessa annonser som är över allt
Smuggelhundar.. Smugglar väl in knark i hundarna eller nåt.. Sen måste de bli av med hundarna.. Fast enkalst för smugglarna vore väl att döda dem eller dumpa dem någonstans..
Sitter en bild på smuggelhundar hos min veterinär, så står det med stor text "KÖP INTE OSS".. På bilden ligger det jättesöta små chihuahuavalpar med hopbunda ben.. Usch.. Jag mår illa av sånt..

såg den annonsen nu… mkt konstigt.. :/
Anmäl annonsen.

Ja, anmäl den. Eller någon annan kanske borde göra det? Varför inte t.ex. jag själv? hm.

Låter superlurigt. Usch!

någon anmälan kan man nog inte göra, däremot tipsa polisan om saken, för att de ska kunna avgöra om det är något att gräva närmare i. Sagt och gjort.

Läskigt.. Stackar chihuahuor som blir smugglade ! 
Läste ganska nyligen om någon som "åkt fast" för hundsmuggleri.
Lätt sätt att bli av med beviset.
≧◔◡◔≦
jag mailade bara för kul.
personen kräver inga pengar alls. Siste han skrev var:Jag har betalat valps flygning kommer du att få den valp på lördag, leverans-kod är DC1960L avsändarens namn är Njeko Stephen du kommer att få hunden på Air France kontor på flygplatsen, receivern namn är..
Nu sa min kompis att de ser till så du inte är hemma och under tiden länsar de ditt hem. Den varianten finns med.
Vad jag inte förstår är ju att alla annons sidor ska läsa igenom sina texter innan de publiceras. Redan där borde det enkelt gå att plocka ut dessa som känns oseriösa.
En annan kompis som är narkotikaspanare ringde för inte alls så länge sedan. Han är ju en stor biff, men grät nästan i tel.
Hade stoppat en person vid gränsen. I bilen fann dom fåtal transportburar med 40 Chihuahua valpar in mosade.
Så skönt att Chihuahua tränden verkar gå ner lite. Vågar inte ens fråga hur mycket smuggel hundar som kom med hiltons vågen.
Hörde om en som hämtade en vavva på Arlanda, köpt från södra sverige. De betalade 25 papp för hunden och fick avliva den samma dag. Alla klorna var avklippa inne vid "roten" så hunden kunde inte gå. Sporrarna var troligen bortklipta med sax eller klotång, nygjort och superinfekterade. Vet sa att det fanns inget att göra utom att låta valpen somna in. En dyrköpt erfarenhet.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
#16, seriöst vad hemskt..

#15 Men det är väl ändå en konstig satsning av de kriminella, alla bor inte ensamma, det är inte alltid hela familjen kommer för att hämta hunden m.m. Så bara för att en person åker för att hämta en hund betyder det ju inte att det är fritt fram där hemma.
Vad händer med de insmugglade hundarna sen då, efter att de har upptäckts? Vill jag ens veta det?