Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1877 ggr
Berkaingela
0

Hills foder

har köpt Hills, Lamb& rice, large breed till Amira idag, Hon har hit intills fått Royal Canin men gillar det inte,  Min undran är om jag ska ge fodermängden som står angiven på säcken till Amira 6 mån, eller är det annan dosering till ung hund, eftersom det är ett vuxenfoder

Mischa
0

Om du vill ha exakt rådgivning så ring till deras kundtjänst, annars är ju dom tabellerna mest riktlinjer.

Du kan ju annars gå efter tabellen för Puppy large breed chicken.

(finns på hill's sida)

≧◔◡◔≦

Berkaingela
0

Tack för tipset, ska ringa kundtjänst imorgon, De sa i affären att det inte finns något juniorfoder av Hills o att hon inte ska ha puppy, är för stor för det

Marylojs
0

Jag skulle frågat när jag köpte fodret, men grundregeln är mer till en växande hund.

Mischa
0

#2 ok, hills har valpfoder även av lamm och ris, men vad jag vet så finns inte just lamb & rice i large breed serien.

annars finns ju som sagt puppy large breed (chicken)

på så sätt har ju RC ett lättare system. 

(är själv butikssäljare av både fodermärken)

≧◔◡◔≦

Berkaingela
0

Amira har fått  royal Canin först valp och nu Junior, Men hon äter sååå otroligt dålig av det, tycker inte alls om det, Därför valde jag ett annat foder, , De föreslog detta foder och den säcken, Jag frågade om det inte fanns junior, fick svaret nej och att hon var för gammal för puppy, därav blev det lamb&rice, Jag visste inget om Hills, min förra hund åt Royal och det fungerade jättebra, Säcken jag köpte idag kostade 609 kr, så det är ju inga småpengar om jag köpt fel

paivi
0

Jag skulle aldrig ha bytt foder i första hand - bara därför att hunden "inte gillar det".

Brukar inte heller ge vissa mängder av fodret, utan rekommenderar att du ger ungefär lika mycket Hill's än du gav RC. Om hunden visar sig bli för smal / tjock är det bara att öka / minska fodermängden.

Berkaingela
0

*6 jag bytte foder för att jag tröttnat på att Amira inte ville äta det, Hon fick smaka Hills hos en vän, Hon slukade allt med en gång, därav foderbyre, Hellre ett foder hon gillar än krångel o oro att hon äter för lite, Hon är 6 månade så det är inte i "första taget"

Mischa
0

#5 Jag förstår att du inte vill hiva ut pengar på något hunden inte uppskattar eller blir fel, jag tror visseligen inte det kommer bli direkt fel så sätt.

annars skulle du kunnat testa färskfoder om hunden tycker torrfoder är oaptitligt, och det är dessutom inte lika dyrt.

≧◔◡◔≦

Berkaingela
0

Har faktiskt funderat på fäskfoder, Finns väl massa olika sorter av det med, , Skålen med Hills står tyvärr orörd ,, Passade inte lilla fröken det heller,,

Lina-Marie
0

Hade samma problem med Diesel. Han ville inte heller äta nått. Försökte med alla de där dyra fodren som finns hos veterinären. Han åt dem i ungefär en vecka sen ignorerade han matskålen efter det. Nu är han 8månader och det enda han äter nu är Pedigree ( fast jag ska tillägga att det är inte alls så mycket som han ska äta!) Så jag förstår din frustration över att ditt lilla hjärta inte vill äta. Man blir ju så orolig för dem!

Marylojs
0

Min hund har också varit en riktig matvägrare. Sedan ca ett år tillbaka har han fått Orijen, och det byter jag aldrig ifrån. Han äter fortfarande med god aptit (halleluja) och pälsen är superfin, bra i hull och super i magen!

Berkaingela
0

De sa på affären att det är Collien i henne som är kräsen?? Men min förra hund var Collie-Golden blandning o hon var då inte någon matvägrare, Hon åt Royal.. Hills tyckte ALLA hundar om sa de, Amira kanske inte är nån "hund"eftersom hon inte vill ha det.. Man kan ju undra,, skulle finnas små provpåsar på maten så man kunde testa,

Mischa
0

#12 Har heller aldrig hört att collies skulle vara matvägrare, det är inte rasspecifikt.

Låter som säljaren enbart kopierar det leverantören lovar, samma säger RC.

≧◔◡◔≦