Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 3613 ggr
[korneliiia]
0

Vad kan det vara?

Min hund, en Golden Retriever på 8 år, har fått hårda knölar precis innanför skinnet under magen.

De känns som en sten, fast med kött runt..

Det är svårt att förklara :/

Hon har 2 stycken, den ena lite mjukare.

Det gör inte ont på henne, vad jag märker, när jag "trycker" på dom.

Jag undrar vad det kan vara, om någon känner igen sig i det jag har försökt att förklara, så kan ni väl svara.

Tack på förhand!

thilda-
0

Fett knöl?

[korneliiia]
0

Vad är det? Är det bara en knöl som bara finns eller? Inget farligt eller så?

thilda-
0

Hmm Det är som en knöl =) Ganska hård/mjuk o gör inte ont =) jag minns att våran Fd avels tik hade sånna på magen :)

och det är inte farligt om jag inte minns helt fel :)

[korneliiia]
0

Ååh då hoppas jag att det är en sån ;)

Tack så mkt för hjälpen :D

fettmedkevlar
0

Fettknöl eller cancerknöl..

Fettknölar kan man låta vara eller skära bort dem. Veterinärer brukar skära bort dem och klämma ut fettet/varet.
Dock har vi hemma klämt sönder dem och med vissa större har vi skurit med skalpell och klämt ut. Ska tilläggas att vi självklart har rengjort runt om och i för att motverka infektioner,

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

ingann
0

det låter som ofarliga fettknölar men för att vara på den säkra sidan bör du nog kolla upp det med en vet så det inte är juvertumörer eller något annat

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Linda-A
0

Gå till veterinären så får du ett ordentligt svar :) med tanke på hennes ålder och placering kan det ju vara juvertumörer

Mischa
0

Kolla upp det!

men det kan lika gärna vara en sk. fettknöl då det handlar om en hund som börjar bli till åren.

≧◔◡◔≦

gejsa
0

Gå till en veterinär som får undersöka knölarna. Det är inte bra att klämma för mycket på dom ifall dom är elakartade. Def inte försöka ha sönder dom.