Vad kan det vara?
Min hund, en Golden Retriever på 8 år, har fått hårda knölar precis innanför skinnet under magen.
De känns som en sten, fast med kött runt..
Det är svårt att förklara :/
Hon har 2 stycken, den ena lite mjukare.
Det gör inte ont på henne, vad jag märker, när jag "trycker" på dom.
Jag undrar vad det kan vara, om någon känner igen sig i det jag har försökt att förklara, så kan ni väl svara.
Tack på förhand!
Fett knöl?
Vad är det? Är det bara en knöl som bara finns eller? Inget farligt eller så?
Hmm Det är som en knöl =) Ganska hård/mjuk o gör inte ont =) jag minns att våran Fd avels tik hade sånna på magen :)
och det är inte farligt om jag inte minns helt fel :)
Ååh då hoppas jag att det är en sån ;)
Tack så mkt för hjälpen :D

Fettknöl eller cancerknöl..
Fettknölar kan man låta vara eller skära bort dem. Veterinärer brukar skära bort dem och klämma ut fettet/varet.
Dock har vi hemma klämt sönder dem och med vissa större har vi skurit med skalpell och klämt ut. Ska tilläggas att vi självklart har rengjort runt om och i för att motverka infektioner,
det låter som ofarliga fettknölar men för att vara på den säkra sidan bör du nog kolla upp det med en vet så det inte är juvertumörer eller något annat
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Gå till veterinären så får du ett ordentligt svar :) med tanke på hennes ålder och placering kan det ju vara juvertumörer
Kolla upp det!
men det kan lika gärna vara en sk. fettknöl då det handlar om en hund som börjar bli till åren.
≧◔◡◔≦

Gå till en veterinär som får undersöka knölarna. Det är inte bra att klämma för mycket på dom ifall dom är elakartade. Def inte försöka ha sönder dom.