Ny hund i sommar...
Ja, tyvärr börjar vår gammelhund bli lite knackig =/. Vi har bestämmt att det ofrånkommliga ska ske inom en snar framtid =´/
Så i sommar, på semestern, ska vi se oss om efter en omplaceringshund som sällskap till vår 4 åriga grandis. Börjar redan nu fundera på vad för hund vi skulle kunna ha. Det är så svårt…vill ju att allt ska gå smidigt och bli bra.
Nån som vet någon bra organisation eller så som omplacerar hundar?
Det vi tänkt oss är en hund som är över ett år, inte kräver övermycket motion och stimulans och som inte haft en dålig uppväxt.
Lägger in en bild på Eddan, vår älskade!

Hittehund och Hundstallet vet jag är seriösa organisationer.
#0 Fin vovve. GD är en mysig ras :)
Fin huund =D
Grand danois är en fin hund!
Tkr ni om stora hundar, vf inte en irländsk varghund, världens snällaste hundras, så sööta och fina också!;)
#4 Vi älskar våra stora hundar, men vill gärna ha något mindre nästa gång… Kan ju inte komma ifrån att de tar ganska mycket platts… =P
Här finns en hel del omplaceringsförmedlingar http://www.k9.se/viewOther.php?id=269
Vilka som är bra eller om några inte är det, vet jag tyvärr inte.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Har kollat varje dag nu rätt länge efter omplaceringar på nätet, mest blocket. Det slår mig att så många av de hundarna har teckningen svarta med brun mask. Finns det bara många såna hundar, eller är de svåra att ha så många placeras om?
Nu har gammeltant somnat… =`( Men det gick bra. Vi var uppe i stallet, där hon känner sig helt hemma. Hon fick ligga på ett hästtäcke och jag satt och klappade henne hela tiden. Mycket lugnt men helt hjärtslitande!!!! Gud vad vi saknar henne!!!!
Nu har vi varit och tittat på en dobermann tik, 4år. Hon var supertränad, men krävde verkligen sin hundförare! Vi tror att det blir mycket jobb för oss, då vi inte tränat hundar på det sättet förut. Hon hade problem med att möta andra hundar när hon var kopplad, och vi bor ju i stan… Njae, som sagt mycket jobb.
Den andra hunden var en amstaff på 2,5 år, kastrerad. Han var helt ouppfostrad, men hade fått mycket kärlek. Han bodde hos ett äldre par som älskade ihjäl hunden, utan att sätta några gränser. Det är ju lite jobb med den hunden också, men om man skulle motionera den och sätta gränser tror jag mycket är löst. Han juckade mot både människor och hundar, men verkade inte lägga något i det, han slutade när man puttade bort honom. Han var ganska på våran hund, för han var inte vad att träffa andra hundar. Vad tror ni, går jucket och det överdrivna intresset för våran hund bort? Är amstaff en stressig ras?
Snälla hjälp mig lite! Känner mig helt vilsen!
Jag beklagar sorgen :'(
Satt och läste lite för skoj skull och såg att det står "Vi lämnar inga hundar på prov", men jag fick ju ha Zinta i 6 månader. Kanske de har ändrat nu, det är ca 3 år sen jag fick Zinta.
#11 Jag var inne på den hemsidan förut och tyckte amstaff korsningen var passande. Men som sagt, är amstaff en stressig ras?
Jag vet inte mycket om amstaff men har för mig att med rätt uppfostran så blir det väldigt stabila och trevliga hundar. Väldigt bra med barn och andra djur. Men de kräver en fast hand och som sagt rätt uppfostran.
Min kompis syrra har en Amstaff. Hur underbar som helst, tycker inte att hon verkar så stressig! Men lite " våldlig" när hon busar, därför rekomenderar jag inte t.ex att en Chihuahua och en amstaff buusar, men dom lite större raserna skulle nog funkat bättre, Hon är också otrolig snabb! Och jätte duktig på att hoppa! :)
Härk ommer en liten bild på henne! :)
**Mentalitet
**Amstaffen är en blandning av dogg och terrier. Detta avspeglar sig i deras humör som är en charmfull blandning av busighet, hetsighet, nyfikenhet och envishet med mycket bra självförtroende.
Detta gör dem till mentalt stabila, trygga och vänliga individer. Dock får man inte glömma deras ursprung. Detta är uppfödarna mycket medvetna om och väljer därför i allmänhet sina valpköpare med noggrannhet och omsorg.
Rasstandarden beskriver dem som positiva, läraktiga, nyfikna och vänliga individer med ett jämnt och stabilt temperament. Vi har inte sett några större avvikelser från Rasstandarden, dock har vi på senare tid noterat enstaka individer som varit skygga vid exteriörbedömning.
(kopierat från rasklubben.)
#17 Tack!!! =)
Ingen som har mer personliga upplevelser av amstaff?
#15 Söt hund! Men hon såg liten ut, valp?
Att dom busar hårt gör ju inget, har ju en grandis som gärna boxar ner sina vänner!
Åhh…det lutar åt att det blir den lilla prinsen…
Jag har…fast jag har redan skrivd det..
Detta kanske kan vara ett alternativ?
http://www.hundarutanhem.se/Hem/
Oj, glömde
Jag beklagar sorgen efter er älskling ='(
#19, hihi, ! ;)
Nej, hon är inte en valp, men hon har stannat i växten, jag minns inte riktigt varför, men jag tror att det var för att hon var allergisk mot något foder eller nnåt, så hon slutade växa . så hin stannade i växten..

Åtminstone Aquila är mycket stabil. har inte träffat så många andra amstaffs förutom små valpar. helt klart roliga hundar iaf.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~