Jagar mina kaniner!
Naw, vad söt han var :) Har inte nåt bra råd dock.
Helena
Vilken sötis!! Måste han vara i rasthagen då då?? Samtidigt..?? Ha dem ihop inomhus istället, en kanin i taget liksom med dig nära…Han vill ju bara leka med dem ju…!?
Lycka till, han kommer att lugna ner sig sen när han blir äldre.

#2 Nej, när jag har kaninen i rasthagen, & Kevin (Hunden) springer lös på gräsmattan!
3, men det står ju att att dom är i rasthagen

#4 oj, men jag mena att när kaninen är i rasthagen och Kevin utanför och jagar kaninen utanför!
#5 jag fattade det som att det var kaninerna som var i rasthagen:)
Han gillar att springa efter dem runt nätet förstår jag?
Jag skulle, när jag släpper ut kaninerna, ta någon rolig leksak och leka med Kevin och på så sätt få honom att tappa en del av intresset för kaninerna. (så gjorde vi när jag var yngre och pappa födde upp kaniner)
Hoppas det finns fler med erfarenhet av både kaniner och valpar som kan ge dig flera råd.
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Här har ni 2 riktiga buddies =) dock låter vi dom inte träffas utan nåt emellan, känns lite riskabelt. Aquila leker rätt rejält ibland
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#6 Ja, Kevin springer runt nätet! Han gör som #7;ans bild. Tack för tipset!
Om man inte vill leka med hunden när kaninen är i hagen kan man inte spruta vatten på hunden med en vatten-pistol ??
jag tror han vill leka som andra person har sagt redan, och de du kan göra är att göra honom trött sen ta fram en kanin så får han lukta och så. (jag vet ej, de kanske kan funka)
jag gjorde så här med min hun (fast hon va ju 6år då) , jag lät henne träffa dom ibland, sen efter många gånger så sitter hon där vi buren och vill nosa på dom, sen så fick hon en egen kanin. som hon "vallar"/"håller koll" på när han e ute på gården.
och ifall de e en kanin som är borta så hjälper hon till att hitta dom :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Eller också är det jaktintresse. Har inte läst allt men flämtar hunden mycket är den ser kaninerna? Min cavalier ville döda kaniner när han såg dom. Han blev alldeles tokig. Han skulle aldrig ha kunnat träffa en kanin.
#10 den här valpen är ju bara 9 veckor så jag tror inte det beror på jakt… det har den inte hunnit komma till än;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Haha det missade jag. Men vi får skylla på att jag har bråttom att läsa och svara. Min valp sover inte jämt. :)
Jag är inne på #9:es spår, låt han lukta o kanske leka med den, inte för jag vet hur en kanin leker :P
Om du ser att han blir för hårdhänt stoppar du honom eller tillrättavisar -hur du nu vill göra. Du ska nog inte låta honom bita kaninen utan lär honom att umgås med den utan att bita.
Efter ett tag kommer han endera tröttna eller lära sig att umgås med kaniner/andra djur på ett lättsamt sätt.
Så skulle jag nog ha gjort.

När min valp fick träffa mina katter löste dom allt själva, men då är både katt & hund rovdjur vilket gör att dom har lättare att förstå varandra. Kaniner däremot kan aldrig leka och har heller inte egentligen någon anledning till att träffa "rovdjur" på det sättet.
Det handlar om att tillrättavisa och alltid ha valpen kopplad så du kan sätta ner valpen och "tvinga" den att stå emot frestelsen att jaga runt. När den väl är uppspelt blir det värre, och får den göra så nu kommer den garanterat fortsätta med det.
När du ska "presentera" dom för varandra så ska valpen vara lugn och undergiven, alltså helst ha ätit, lekt och kissat/bajsat så den kanske är lite trött. En vuxen hund kan man trötta ut med ordentlig motion medans en valp ska man ju inte motionera, så passa på efter lek men när den lugna sig.
Avled sedan uppmärksamheten som skrivet innan, med leksak så blir inte kaninerna så stor grej i slutändan. Ligger den och är lugn jämte buren, Beröm den!