Har efter mycket övervägande bestämmt :(
Att jag ska hitta ett nytt hem till mig ena hund.
känns jävligt tungt då jag själv tog henne som omplacering för ca 6 månader sen. Mitt liv har förändrats drastiskt sen dess.
Usch jag mår så dåligt för jag vill verkligen inte. Men jag kan inte ge 2 hundar de dom behöver just nu. Och att ha 2 understimulerade hundar går bara inte. De leder bara till tråkigheter.
En hund har jag all tid att ge. Usch de finns ingen bra ursäkt eller förklaring jag bara känner ända in i hjärtat att jag inte kan ha henne just nu. Inte på ett bra tag framöver heller. Så då kan jag lika bra ge henne ett hem där hon kan få allt de hon behöver och gärna lite till.
Hon förtjänar de bästa. Har en kompis som passar henne lite då och då. Och de känns så bra när hon inte är här. Ångesten släpper för jag vet att dom dagarna hon är där får hon allt.
Sen har de hänt saker här som gör att jag måste ha 500% koll på mina barn hela tiden så dom inte släpper ut henne mm. De är jätte jobbigt.
Vet ni någon som är intreserad av en grand danois tik så säg till. Självklart krävs mer än kontakt på mail eller telefon. Vill gärna träffas också så man vet exakt vart hon hamnar.

Ohh, om jag fick för min gubbe skulle jag vilja ha henne. ;-)
Har tjatat om grandis lääänge. Men fick nobben så det blev schäfrar istället. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
haha men de e inte så illa de heller :)

Nepp, det är de inte. Men de är inte någon grandis precis. ;-)
Audiatur et altera pars

vad tråkigt, hoppas du hittar ett bra hem!

Usch så tråkigt! :(
Hoppas att ni hittar det perfekta hemmet för henne nu så att allt känns bra!
Det är svårt att omplacera, men vet man att de får det pefekt så blir det iaf lättare.

Så synd. Lycka till med omplaceringen i alla fall.

NOOOOOOOOOO
Vi får se hur de blir.
Just nu känns de bara så fel.
ingen duger åt min sessa.
Så vi får se.
Funderar att byta boende och då blir de kanske lättare.
Varför ska man ge upp igentligen?
Hatar att vara klyven.

Ge henne till mig o mamma någon gång i framtiden :D XD
Skoja det skulle nog mamma ALDRIG gå med på :'( WUÄÄÄ
men Tänk på hur du kommer må efteråt det kommer bli lite hemskt isåfall :/ men jag kan inte göra något mer än att säga att det är dumt.. Du gör som du vill..
Nu har jag haft besök i ett par timmar av ett underbart par som tog med sig Dafne hem. Vi har haft kontakt ett tag och bestämmde att dom skulle komma idag. Alla va nöjda.
Fy fan va de svider samtidigt som de är skönt att slippa känna skuld längre. Uscha.

Vad bra att det kändes bra. tyckte det lät bra på din beskrivning tidigare. Måste kännas bra att man kan hitta ett ställe som känns bra.
Audiatur et altera pars
Tråkigt att ni fick lov att skiljas från varandra, men huvudsaken är ju ändå att ni båda mår bäst av det.