Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1713 ggr
Mymlan
0

Krav på tyst hund

Kan en hyresvärd Kräva att en hund ska vara knäpp tyst?

I o m jag har ett provkontrakt så får jag inte vara störande så man tassar på tå känns det som. Hunden får Inte skälla.

Att när jag ej är hemma så skäller hon tydligen då jag fått ett klagomål. Troligen har en granne vart o ringt på för kolla om jag är hemma o givetvis så skäller min hund, ringa på dörren=trigga igång henne samma med stå prata ute i porten= trigga igång henne.

Att andras hundar här i porten skäller det stör tydligen inte men min hund stör.

Att jag störs av små ungar som skriker o gapar i porten + slår i trappräcket det är bara att acceptera. Kanske små banrns föräldrar ej tänker på det kan vara störande.

Jag har aldrig klagat på grannarna om de vart lite störande.

En granne lämnar sina 2 hundar hemma emellanåt o en av dem står och skäller i ett, ylar dock inte. Det är acceptabelt men så är de god vän med den 3:dje hundägaren i denna port.

Det är inkl mitt hushåll 4 st som har hundar i denna port.

Så ant måste jag ta hunden med mig till affären, till mina få läkarbesök, till apotek etc eller sätta munkorg på henne vilket hon aldrig har haft på sig.

Eller ha hundvakt då jag är och handlar.. Man ska väl för tusan kunna få gå till konsum och handla de få ggr jag är och handlar. Jag vägrar ha hund bunden utanför med risk få henne stulen eller ngn lös springande hund attakerar henne. Och ha nötter som går och klappar fast bunden hund då ägaren ej är i närheten, fast jag brukar säga är de så dum så de klappar en fastbunden hund o ägaren ej är där o de blir biten så har de lärt sig en läxa.

Jag har mkt hellre hunden hemma och ser ingen vits med ha hund med sig till en butik, det har varken jag eller hunden ingen behållning av.

Jag har fibromylagi och hunden är ett sällskap jag kommer ut, på nå sätt så håller jag fibron i schack då jag har mina djur, jag är tvungen röra på mig.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

gejsa
0

Knäpp tyst kan man iväl nte kräva. Det ska väl vara helt tyst efter kl 22 och i en del hyreshus är det kl 23. Nu har jag inte bott i ett hyreshust på väldigt många år men jag har för mig att det var så då iaf.

Men eftersom det finns som du säger andra hundar och även barn som för liv kan dom ju inte bara mena dig.

Mymlan
0

#1 bara jag som fått klagomål.

gejsa
0

Men kan du inte fråga grannen hur mycket din hund låter? Är du borta mycket eller är det bara typ en timma varje dag?

Mymlan
0

#3 Är sällan borta, är o handlar då jag får sjukpensionen.. Så det är sällan jag är hemifrån..

SaraC
0

Hundarna lär väl få låta (givetvis inom rimliga gränser). Om man har barn som skriker och stimmar då, ska man inte få bo där då heller? Även om man bor i lägenhet så måste man ju få leva. Sen är det väl en annan sak om man verkligen stör.

Har du pratat med hyresvärd eller vem som nu är ansvarig? Jag har en granne som klagar på ungefär precis allt som alla gör. När han klagade på mig första gångerna pratade jag med vaktmästaren och (han visste ju hur denna person var) han sa bara att det inte var något att bry sig om.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar