Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 2152 ggr
Peppe
0

Besiktning

Hur vanligt är det att valpar inte går igenom besiktningen?

Vi har ju långt att åka för att hämta valpen så vi har planerat att börja åka ca 1 timme innan besiktningen så vi kommer hem nån gång samma dag… Vore lite snopet om han inte gick igenom. uppfödaren ringer ju givetvis efter besiktningen så vi kan vända hem om det inte gått vägen.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

CelDara
0

Låter ju mer praktiskt ifall dom kunde ändra så att besiktningen blev dagen innan istället..?

Peppe
0

#1 eller att vi hämtar dagen efter. men jag tänker inte vänta en minut längre än jag behöver! för övrigt är det midsommarafton på fredagen, känns inte så kul att åka då.

CelDara
0

#2: Så det var dagen innan midsommar ni skulle hämta valpen? Hoppas ni inte ska ha stoj och stim hemma på midsommar för det kan kanske bli oroligt för valpen då..?

Bleenda
0

Ett tips är att vara med på besiktningen och sedan åka direkt. Du ska INTE köpa valpen obesiktad. Det kan vara värt att vänta någon dag. Eller hämta efter midsommar. Vi ska leverera en kull i midsommar, men dom som vill, hämtar valpen efter helgen. Det är inte så vanligt att det blir någon anmärkning. Men man ska aldrig vara för säker. Valpen kan ha blåsljud eller något annat.

Jag förstår att du vill hämta den så fort som möjligt. Man blir ju alldeles sjuk.

Lycka till med den lilla och hoppas att det löser sej med besiktningen.

Peppe
0

#3 vi är inte helt blåsta faktiskt…..

#4 självklart kommer han besiktas. men det tar ca 4 timmar dit, sen ska vi ju hem också. och självklart vill vi inte åka på midsommarafton med all trafik. han blir 8 veckor på söndag, och vi ska hämta på torsdag så jag tycker vi får vänta länge nog! =)

Bleenda
0

#5 När man väntar på en valp så känns det som evigheter.

Peppe
0

#6 ja, speciellt nu när jag fått sommarlov! Dagarna blir så långa =) tur att jag har hästen att ägna mig lite åt =)

gejsa
0

Be kennelägaren att ta er valp först och besiktiga och be dom ringa ifall den inte gick igenom. Det kan ju vara något bettfel, kroksvans osv osv.

Då har ni inte hunnit åka så långt iaf.

CelDara
0

#5: Ursäkta, jag menade inte att vara elak eller nånting! Verkligen inte. Usch så fel det kan bli.. :-/

Lycka till med valpen!

Peppe
0

#8 ja det var så vi tänkte =)  men tänkte höra efter om det var vanligt att valpar inte gick igenom eller om det var ovanligt =)

Peppe
0

#9 tyckte det lät så nedvärderande… självklart kommer vi sitta hemma med valpen, vem gör inte det första tiden? man kan ju inte låta bli =)

CelDara
0

#11: Nej det är klart man inte kan låta bli! :-)

Men som sagt.. jag menade inte alls att vara nedvärderande. Ville bara poängtera, för en del tänker ju tyvärr inte lika vettigt som du och jag! ;-)