Labrador

#1 Men guud så söt! När får ni hem den?

wow det är ju snart! Va spännande! Lycka till!
Det känns som igår när Alice var så där liten.

Jag är plastmatte åt Kerstins, visst då???? 
här har ni min farfars hund bonzo =) en brun labrador hane =) 8 veckor
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Jag har tyvärr ingen labbe nu men är uppvuxen på en labbekennel och har haft labbe själv efter jag flyttade hemifrån.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#8 han är hjärtligt välkommen, Skorpan kan ju tuckta honom eller så blir det tvärtom
Troligen det sistanämnda 
Har också en konstig säl, undrar varför? XD
Fast oj, jag har nga bilder på han, tyvärr, ni får se dom sen.. =)

jag vill ha hund…. NUUUUU!….
samtidigt vill jag ha ett jobb som gör så jag kan ha hund.. NU!…
hundsugen?… jaaaaa……
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Gud vilka fina Labbar ni har! Dom är ju helt oslagbara 

putt

#27, det är nog så, dom orkar inte lägga ner massa pengar på (f)labradorer! :D

Ja dom kanske inte har råd med såna här fina hundar som vi har 

Ha ha billiga!!! Du skulle bara veta vad min Bessie kostade. Du skulle ramla av stolen. *fniss*
Jag spenderar gärna mycket pengar på det som jag vet är bra. :)
#23# Snygg brun valp vad det nu var för sort. :)

Jag tycker att dom bruna labbarna är så fina.
Jag har sett så många valpar dom senaste dagarna. Det är väl ett tecken på sommar?

Måste bara få fråga er om ni som har Labradorer får höra att er hund är tjock?
Jag får en gliring lite då å då av människor att Alice är tjock. Jag frågar både uppfödare och veterinärer så fort jag får chansen om dom tycker att hon är överviktig. Och får alltid svaret att hon INTE är det.
Men min tanke är att dom som kommenterar att hon är tjock inte vet hur en Labbe ska se ut.

#37 svårt att se på den bilden men hon såg iaf inte tjock ut i den vinkeln… men många okunniga fäller nog den kommentaren bara för att de hört att nästan alla labbar är tjocka då de kan ha lätt för att lägga på sig några kg för mkt.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ja precis, labbar är ju lite "satt" om man säger så. Dom är ju byggd så. Första gången jag var på utställning med Alice så tänkte jag på andra labbar i ringen att dom var tjocka. Men det var dom Labbarna som det gick bäst för.
Och dommarn sa att Alice var för tunn.
Bosse, vår gamle labbe, fick alltid beröm för att han var så välformad och muskelös. Hörde aldrig någon kalla honom tjock.
Fast man får ha lite koll på hundens hull när man har en labbe, eftersom de äter allt i matväg och är ständigt pigga på mat.
Amos är för liten för sådana kommentarer än så länge, men jag har allt koll på hur han ser ut i hullet.
Aldrig fått höra att min hund är tjock.
Skulle bli MYCKET förvånad om någon kläckte ur sig det.
Mitt lilla benrangel <3
Men ok, om man ställer en utställningslabbe brevid min Ila så blir utställningslabben helt klart sedd som tjock! ;)
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Man ska med lätthet kunna känna ryggrad och revben, annars är de tjocka. Att domare sedan tolkar standarden, där det står kraftig (gissar jag) till tjock, är en helt annan sak. Gissar att det är sårt att hitta revbenen på många snygga utställningslabbar. Blev chockad över vikterna på dem sist jag gick förbi en labbe-ring!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Eftersom Alice hade artros när hon var 1 år så är jag extra noga med att hon inte ska bli överviktig. Därförfrågar jag alltid hos veterinären om hur hon ser ut. Det är lätt att man blir s.k "hemma bling" när man ser dom hela tiden.
Men från det ena till det andra.
Visst har dom ett otroligt bra psyke? Jag blir många gånger förvånad över hur pass lyhörd hon är 

#41, jag håller inte med om att labradorer äter allt dom kommer över för att vara ärlig, annars är Rico ett undantag.
Till er som undrade över "tjocka" labbar.
De kraftiga labbarna är troligtvis avlade på utställningslinjer.
De slankare är det vi kallar jaktlabbar.
Lika med Rottweilers. De kraftiga/mer satta är för utställning, de slankare och ofta lite högre är "till för" bruks..
Ville bara tala om det :)
Sen är det inte så svårt att då en labbe tjock, men man måste tänka på att oftast är det just vilja linjer den har som spelar in om det är en satt eller slank hund :)
Mina två labbeblandisar tex. tiken kommer från en jaktlabbe, hon är slank som bara den. Hanen kommer från en utställningslabbe och är mer kraftig, men inte lika då han är blandras som sagt :)