Hundar iFokus

Hundar

Etikett: utställning
Läst 987 ggr
kerstinjo
0

Pristagaren bet domaren!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så idiotiskt, springa runt i en ring, med en shafferägare i värmen. Inte nog med det, han höll en godisbit i handen hela tiden, men inte 17 fick jag smaka. Shafferägare ÄR snåla.

Sedan kom det någon som hette Domare, tror jag. Hon skulle klämma och ha sig och kika mig i munnen. Inte fick jag något godis av henne heller. *fnys*

Då fick jag nog och bet henne lite, men bara ett nafsande. Då säger shafferägaren som skulle visa upp mig; att om jag hade varit shaffer hade jag åkt ut direkt.

Hade jag varit tre dagar yngre så hade jag sluppit det här spektaklet, för då hade jag inte varit 4 månader. Men jag höll god min och sprang runt i ringen med 5- och 6- månaders labbar och golden.

Hela tiden kikade jag efter någon mer att bita, jätteskoj!!!

Ja, just det jag vann en löjlig 2:a pris rosett och ett retriverkoppel. Gud så löjligt, inte den minsta lilla godisbit vann jag!

Fast jag var snyggaste labben för det var en golden som vann över mig.

//Marodören Amos!

Kerstin 

kerstinjo
0

Hihi, det var någon som sa att jag inte alls är en jaktlabbe, utan en attacklabbe. Fast jag fattade inte riktigt vad han menade. Fy tusan, sånna fånerier.

Efteråt åkte vi till Snickarstugan. Dä ä livet det.

Jag kikade lite på kossorna och kollade så de inte vait i min pool. Man vet ju inte vad de kan ta sig till när jag inte är hemma.

//Marodören Amos!

Kerstin 

kerstinjo
0

Bada, bada, men jag har vuxit i den stora poolen nu. Fast i den vimlar det av ungar. *pust*

Kerstin 

kerstinjo
0

Quila kom på besök, men herregud vilken fegis!!! Och hon ska vara en farlig Am.Staff/Rottis??

De fick LYFTA i henne!!!

//Amos

Kerstin 

kerstinjo
0

Hon tyckte att det var lite skönt, men alldeles för vått. Hon bara stod där som en fjomp, medans jag gleeed omkring.

//Amos

Kerstin 

kerstinjo
0

Sedan orkade jag inte mer! *zzzzzzz*

//Amos

Kerstin 

Kristina-
0

Vilken gobit han är !Räcka ut tungan

Anett Lindbom
0

Åhh gosiga Amos, en sån mysplutt vill ju jag också ha ju… Fast jag har ju en egen Amos här hemma, men han är inte ngn ljusig labbe, han är en söt liten tammus..

fettmedkevlar
0

Kerstin, nu är det så att jag vill faktiskt komma ner och hälsa på hos dig så min sk schäfer får bada och umgås med en snygg svart kille :)

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

kerstinjo
0

Du är så välkommen. Vi kan samsas i pooen allihop. I går var det ett virrvarr av hundar, ungar och shafferägare i poolen!

Kerstin 

fettmedkevlar
0

Men om jag börjar gå NU så kommer jag fram kanske i slutet av veckan? Står du redo med saft och bulla? :)

gejsa
0

Haha glider omkring, ser mer ut som han håller på och drunkna i poolen ju. Det är ju för djupt för stackaren.

Grattis till andra priset iaf. Hur mycket muta fick domaren nu då?

kerstinjo
0

# 11 Hans lilla pool står precis intill, men det är den stora som är roligast. Du vet labbar är ju simkunniga! Till skillnad på andra konstiga hundar.

Muta domaren? Hihi, hon blev ju biten men insåg ändå att Amos var en förebild för rasen.

Kerstin 

gejsa
0

Haha ja, jag vet inte om min lilla kan simma än. Så långt har vi inte kommit. Hon är så liten än. Har ju ingen liten pluttpool bara en stor pool på 8 meter här hemma. *fniss* Den kan man iaf simma i.

LillMalin
0

Han är ju sååå söt! :D

Liss
0

Men jag och Ecko vill med komma å bada jue!:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Sara87
0

Amos är ju så himla söt! :)

gejsa
0

Nehej min vovve är sötare. :)

Sara87
0

#17 Näpp, hon är söt hon med, men Amos är sötare :)

gejsa
0

Nehej, kolla får du se. Mycket sötare ju. :)

Sara87
0

Ser inget sötare än Amos i den här tråden ^^

gejsa
0

Joho! Är du i behov av glasögon du med som kerstin?

kerstinjo
0

# 19 Grrrrr…….nu ska jag allt anmälla dig till Kerstin P för trådkapning och att inte hålla sig till ämnet. Så att du får på moppo och blir avstängd!Räcka ut tungan

Kerstin 

Sara87
0

#21 Jag har nyss köpt nya glasögon så det är nog inga problem där ;D

kerstinjo
0

# 23 Bry dig inte om Gejsa hon bara yrar.

Kerstin 

gejsa
0

#22# Ha ha pröva så får du se. Då skriver jag ännu mer i stället. :)

Jag yrar inte. Det är du som yrar i nattmössan som du alltid glömmer att ta av på morgonen.

fettmedkevlar
0

Hihi Amos är snyggast ;)

gejsa
0

#26# Skrikandes

kerstinjo
0

Räcka ut tunganbläbläbläBLÄ!

Kerstin 

gejsa
0

Sötast!

kerstinjo
0

# 29 *skakar på huvudet* Har du inte begripet än att det faktiskt är en shaffer du har köpt?

Kerstin 

gejsa
0

Va!! Har jag köpt en shaffer? Nehej, det är ju en labbeflabbe trodde jag. Jäklar att du tog mina glasögon kerstin.

LillMalin
0

AMOS ÄR SNYYYYGGST OCH SÖTAST I HELA VÄRLDEN!! :D *glöm inte vem som hitta på namnet, Kerstin, hahaha xD *

kerstinjo
0

# 32 Jaha, nu ska du väl ha betalt för det också?Skrattande

Kerstin 

gejsa
0

Fy vad ni är elaka mot min stackars shaffer.

LillMalin
0

#33, ja , det är klart! :D  Nejdå, ska inte ta något betalt, vill bara se massor med bilder på lilla vovven :) när han är bäbis till grånosing! ;D

#34, det är synd om dig och din Schaffer, vi sa ju att du inte skulle köpa en sån. jag visste att du ångrade dig! :D

gejsa
0

Haha lilla malin JAG har inte ångrat mig. Men jag vet en annan stackare som gjort det för länge sedan.

Liss
0

Hum.. nene! Ecko är världens sötaste i världen. Men Amos kan gärna få en säker 2:a plats;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Kleverin
0

Jag tycker amos är ursöt, han påminner dessutom starkt om en anna söt sak.. som för övrigt fick inspiration när jag och min syster möblerade om här idag, så hon gick ut och grävde en extrapool i min rabatt, precis brevid sin egen. Det var nysått, så lättgrävt i alla fall.

kerstinjo
0

# 38 Smart vovve att gräva en egen pool eller också ville hon bara hjälpa till med grävandet.

Påminner om vår gamle labbe "Bosse". Jag och "Nicki" var och handlade och band hundarna vid en stor upphöjd blomsterplantering på gå-gatan.

När vi kommer tillbaka så sitter shaffern Nicki prydligt intill upphöjningen, medans Bosse hade tagit sig upp bland alla blommor och grävt sig en stor härlig grop.

Blommor och jord låg i en salig blandning på gå-gatan. Hihi, men aningen pinsamt just då!

Kerstin 

gejsa
0

#39# Jag förstår att Nicki inte gjorde något bland blommorna. Hon förstod ju att det var ajabaja. :)

kerstinjo
0

# 40 Tsss….det berodde på att en shaffer inte ser tjusningen i att ligga på en upphöjd blomsterplanteringen och spana efter tikar.

Nicki o Bosse var ganska roliga ihop, de låtsades att den andra inte fanns. Fastän det var en hane o tik så tyckte de helt enkelt inte om varandra.

Inte så att de slogs (hände nog bara en gång att Bosse surade till) men helst så ignorerade de varandra.

Kerstin