Dyrt med hund?
Hundar lika dyra som barn
Att ha hund kan vara lika dyrt som att ha barn. Över en miljon kronor kan en chihuahuaägare spendera på sin hund, enligt beräkningar som intresseorganisationen Manimalis gjort, uppger TT.
Hundmodet slog igenom på riktigt när Paris Hilton för några år sedan introducerade sin vovve för omvärlden.
Efter det har det frossats i kläder, strasshalsband och andra attribut till de fyrbenta vännerna.
Vansinne, enligt mig!
Vansinne enligt mig också! =) Fast…vi barn är ju dyra i drift, iallafall ungdomarna, som ska ha det nyaste av allt, mobiler, Ipoder osv osv! ;) och det här sminket glömde jag nästan! :P Haha! =D
#1 du får ju inte glömme I-PHONE! hahha
#2 , känner mig gammal? Vad är det? XD
Måste skaffa ett strasshalsband till min stövare. Tänk va stilig han skulle bli…. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#3 nämen LillMalin!! I-Phone, blandning mellan phone (mobil) och i-pod! Lätt som en plätt, alltså, en mobil med sisådär 16 eller 8 gigabytes minne. Dock finns den ej i sverige. Tänk så efter vissa ´kan va ibland, *suck* 
På grund av det här modet har många glömt att det är en hund man äger. Jag var inne i en djurartikel affär. Där hittade jag vita små söta spets trosor med rosa blommor på. Sen vände jag på dom och såg ett hål där bak för svansen. Det fanns i olika storlekar. Där gick gränsen. Jag gick ut och har inte handlat där sedan dess.
Men det finns ju många fina koppel och halsband och annat smått och gått. Men det där med kläder, hmmm, där går gränsen.
#6, HAHA!! ;D Okej! ;) Har inte koll på sånnt där, sitter ju för mycket vid datorn
Hahaha! :)

Men nu blir jag galen, 3:e gången jag försökte svara och det bara försvinner!!!!!
Försöker svara #7 att det nog inte är prydnadsbrallor, utan tikskydd. Något viktigt för oss som har hundarna i soffor och sängar, små även i famnen (fast så små är inte mina). Jag vill ju ha snygga halsband och kan därför förstå att folk kanske vill ha något annat än svarta tråkiga tikskydd.
Rakshas nyaste halsband skulle ha kostat ca 1000 kr om vi sålt det på jobbet. Nu var det 50% på det, och jag fjäskade åt mig extra bra pris från det. Ett snyggt brett läderhalsband med nitar, pärlor och stenar. Coolt, och visst kan man få lägga pengar på onödiga saker till sina hundar utan att folk blir arga.
Att sedan gå så långt som att ha en hund för att det är på mode, och dessutom behandla den som en docka är något helt annat.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Nåt som jag tycker är hemskt, är när folk färgar pälsen på hundar, och häller på parfym på dom.
Hundkläder som gulligt/komiskt osv attribut är jag emot. Men en del hundar kan ju behöva kläder om dom fryser lätt eller har päls som fort blir genomvåt. Likadant när det gäller "hundskor", det kan ha relevans när det är skarsnö, vägsalt, glassplitter (det förekommer alldeles för ofta).
Dekorerade halsband och koppel är ok om man nu vill ha det.
Huvudsaken är att hunden blir behandlad som en hund och inte som en leksak/accessoar.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...
#0 En miljon? Kors :O
Jag såg en bild på ett annat forum för ett tag sen om att det nu ska sättas örhängen i vovvarnas öron, ska se om jag kan hitta länken.. här: http://www.expressen.se/husdjur/1.1135235/hundar-med-oronhangen
Usch! Fy va sjukt! Det skulle inte förvåna mig om hundar sminkas oxå..

#12# Det gör dom. Såg ett program från Kina eller var det nu var ifrån. Hundarna fick nagellack osv. Dom fick gifta sig också och bo på hotell mm. Köpte särskilda hundbakelser osv.
Ja jag finner inga ord för det.. Iofs vet jag ju att smink testas på råttor, men hundar visste jag inte.. Det finns så mycket som går till överdrift med djur, gränsen har överstridits för länge sen..