Rinnande vatten
Hejsan!
Tjatte tycker om att dricka vatten ur glas, men bäst vatten finns ju helt klart i bidén!
Nån mer som har en hund som gillar rinnande vatten?

Hades vill ofta dricka när vi duschar honom ;)
matte får gärna dricka sitt vatten själv, bara snodden får isbitarna i det hahaha
#1 Ja, de gör Tjatte med, rinnande vatten är gott var som helst tror jag :)
#2 Haha! Vilken tok ;)
tänk om snodden får det i halsen? :O
LillMalin; ja tänk om. Då smälter de ändå vettu ;)
Så sant, men han kanske har en frysbox i magen :O du vet ju hur dom där Collies är 
ingen fara han tuggar i sig dom grundligt innan han sväljer, och föressten så är han världens bästa korvglass ätare, så det fixar han hahaha

Mojje käkar också is. I alla fall ute. Det har han gjort hela vintern så fort det funnis is på vattenpölarna. I glas vet jag inte eftersom jag inte har is i glas så ofta=)
Hades får is då det är varmt på sommaren :)
här spelar det ingen roll vilken årstid det är is är lika gott för det, men korvglassen slår nog det mesta på sommaren;-)
#10 Haha hur gör du korvglassen? Fryser du bara korvbitar eller?
11 jag delar en korv och lägger den i en mugg av hård plast fyller den med vatten och fryser in, sedan är det bara att knacka ur den när det behövs, mums säger snodden då :-))))
Ja rinnande vatten i duschen och den äckliga toan ska vi väl inte glömma, vatten pölar i skogen och gyttjepölar att sen rulla sig i. man vet ju att hundar nästan aldrig dricker dåligt vatten.
Texas dricker bara rinnande vatten direkt från kranen, gillar inte vattenskålar. Iblis var väl lite tveksam till en början men när han väl kom på hur det fungerade så blev han också krandrickare…

…
putt

roxie gillar att dricka ur flaska ;)

Dizel behöver sitt isvatten och sin fläkt haha
Hemma så har vi förmiddagssol rakt in i lgh så innan vi skaffade fläkt var det klibbigt värre.
När vi sen satte fläkten vid sängen märkte vi att dizel smög upp och la sig hos oss. för mig är det mindre kul för det är min säng han tar hehe. vi köpte helt enkelt en fläkt till honom också. vi hitta en sån vanlig bordsfläkt fast i miniformat, typ 10-15 cm i diameter, den står nu nån meter från dizels crib.
Så varje kväll blir det mat, vatten med massor med krossad is i och då sätter vi även på fläkten hehe.
jodå, så fort man sätter på duschen så kommer nova springandes… om man bara fyller på skurhinken eller något står hon och tittar besviket på badkaret när man stänger av. När man duschar själv vill hon vara nära, slicka en på axeln eller helst dricka direkt från duschen. tror det kittlar roligt på tungan. men lite bekvämt, lärde henne (av misstag, skulle skölja munnen på henne) att dricka ur flaska när hon var bara ett par månader..
Ecko dricker mycket mer om han får dricka ur min flaska!:) Så fundera på om man kanske skulle köpa en vattenfontän åt honom, så vattnet rör sig hela tiden. Eftersom de är det han är ute efter.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#20 hihi, så sött. Snacka om att verkligen hålla utkik efter rinnande vatten så att säga :)
#21 Ja, varför inte?? Kanske värt ett försök :)