Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 3210 ggr
AnneN
0

Tandskrapning - pris?

Är det någon som vet vad det kostar att skrapa bort tandsten på hund hos veterinär?
Jag vet att priserna brukar variera rejält men vad kostar det där du bor?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Sara87
0

Tror att det skulle gå på nånstans runt 1100:- hos våran vet, sövning å skrapning då alltså.

AnneN
0

Oj, då kan jag med gott samvete ta 50kr av syrrans kompis då jag ska skrapa tänderna på hennes hund som har massor med tandsten.

_**/Mvh Anne

Sara87
0

haha, ja, gör så du :)

CelDara
0

#2: Men hur gör du när du skrapar då?

AnneN
0

#4 Det är en liten ras så jag tar upp han på trimbordet, och skrapar, jag har tandskrapor som ser likadana ut som de tandläkare har som de även använder på djurkliniker. Är det en större ras så får den sitta/ligga på golvet.

_**/Mvh Anne

CelDara
0

#5: Men hur vet du att du gör rätt och inte skadar tänderna då? Har du gått nån utbildning för sånt? Blir inte de flesta hundarna oroliga och bångstyriga när man ska göra sånt? Ursäkta frågorna, men jag är nyfiken ju! :-)

AnneN
0

#6 fråga på du =) Jag har erfarenhet av att skrapa sedan jag jobbat på en djurklinik och har där med även erfarenhet av att hålla i bångstyriga hundar och katter =) Veterinären jag jobbade hos har lärt mig hur man ska göra.

_**/Mvh Anne

CelDara
0

#7: ahaa..där ser man! Vad synd att du bor ända uppe i Luleå, annars hade jag inte bangat för att låta dig göra det på vår vovve sen. :-)

AnneN
0

#8 haha ja det kan nog bli lite väl långt att åka =P

_**/Mvh Anne

SaraC
0

Min vet tog 700 har jag för mig. Men vi for ju dit för att det var för mycket o för långt in för att kunna ta bort själv, var tvungen att få lugnande.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Tezza
0

Jag skrapar tänderna på alla mina 4 hundar. Skrapa tänder är inget svårt och något alla hundägare borde kunna. På många hundar är det lika viktigt som att klippa klorna.