Tips!
Här skriver jag med en länk där man kan göra ett litet test om vad för ras/raser som kan passa just dig! :) Hoppas att länken funkar..
hahaha ingen av dem hundarna jag fick stämmer med mina ideal av mitt hundägande idag;-)
Ja det är ju inte jag som har gjort testet
Bara skrev med länken för den som tycker att det är kul o se om det stämmer!
2 förstod det jag har gjort sådana tester förut och ingen gång har det stämt, men visst är det kul;-)

Jag har alltid gillat Boxer väldigt mycket och får just denna ras på såna här test, även på detta! ^^
#3 Japp!
#4 Kul :)

Jag gillar Bostonterrier och Fransk bulldog jättemycket och jag fick båda dessa raserna. :-)
Extremt fördomsfullt och generellt test.
Jag är tydligen för ung för att äga något annat än ur rasgrupp 9
≧◔◡◔≦

Ja, det är tyvärr inget seriöst test. Men men, skoj att testa.
Jag har ju en dotter på 3 år. Och av den anledningen så går väldigt många raser bort. Schäfer var en av de sista raserna som jag skulle ha enligt testet. De är för krävade när man har barn, de tar mkt tid.
Jo, men vi är två i familjen. Sen har jag ett jobb som gör att man kan ha en krävande hund + att jag många gånger kan ta med min dotter när jag tränar hundarna.
Testets bästa ras för mig var tydligen en Huskey. Phu…tur att inte de är så krävande. 
Var väl kul att göra testet, men stör mig ganska mycket på att man inte kan välja att inte svara på vissa frågor. Jag bryr mig faktiskt inte om hur stor hunden är och hur mycket pälsvård den kräver. Om en ras som passar min livsstil perfekt behöver borstas tre gånger om dagen så skulle jag lätt ta det.
Dessutom är jag tydligen för ung för att äga en borderterrier. Jag är 18 nu och var bara 12, fast snart 13, när jag fick min borderterrier.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
Jag fick svaret att de bästa raserna för mig var storpudel och berner sennen. =P Storpudel är ju faktiskt en av mina favoritraser. Men Berner är inget för mig.
Rasen som jag faktiskt (Sheltie) har stämde också in på alla mina svar förutom storleken, eftersom att man inte kan välja olika storlekar.
Av dom raser som var bäst för mig ingick Wheatenterrier. Tur för mig som redan har två stycken !
Ja jag tycker att testet är bra, förutom att man inte kan välja fler alternativ som det borde få va.. Alltså att man bara får klicka på ett av alternativen tycker jag är lite dumt.. Men annars tycker jag att det är bra frågor som gäller..

Ha! Kul test. mina resultat stämde på pricken med mina favoriter - bjässarna!(njuffe, bernhardin, lejonburgare osv.)
Fick Pudel och Berner Sennen. HUGA!
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
Den ras som skulle passa bäst för mig blev Boxer. Och det har jag absolut ingenting emot :) Amstaff stämde in på allt utom åldern, man ska tydligen vara mellan 36-65 om man ska ha en sån ;P Men jag tycker det funkar bra med min lilla kille ändå jag ;)
15, haha och jag är 45 och pallar inte en sådan ras,men det beror ju på en ryggskada;-)
#16 näe de är ju små kraftpaket, så frisk, kry och aktiv till hundra procent måste man ju vara ;) hehe. Har aldrig varit med om en hund som måste aktiveras så otroligt mkt. Men det är bara skoj tycker jag :D
Kul att ni kan ha roligt åt testet :D Jag själv tycker att det är roligt med tester överhuvudtaget *nickar* :)
Engelsk bulldog, Mittelspitz å mellanpudel är det tydligen som passar mej bäst :P

#18: Jag tycker oxå det är kul med olika test. Jag gjorde det här Vuxenpoängstestet häromdan. Riktigt kul! 
#19: Men tyckte du att dessa stämde då? *nyf*
#20 Jag kan inte så mkt om nån av dom, så jag kan inte uttala mej om det. Mittelspitz har jag aldrig ens hört talas om :P
21 mittlarna är tuffa småhundar må jag säga, min uppfödare har dom också;-)
#22 Ok. Har som sagt aldrig hört talas om dom :P

stämmde väl rätt bra med va jag har. förutom att jag enligt testet var för ung för en amstaff.. ;)