Vad har ni för försäkring?
Dax att förnya Eros försäkring snart. Eftersom han kom till oss i somras så var han redan försäkrad. Förslag på bra försäkring? Vill gärna ha någon med låg självrisk, då jag hellre betalar lite mera varje månad (rllrt årsvis) istället för att få en chockräkning om det skulle hända något.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Hej!
Jag har båda mina hundar förs i Folksam. självrisk 1200kr om jag inte mins helt galet, vetvård upp till 40 000Kr .Jag tror det beror på var i landet man bor och vad man tänkt att använda vovven till (som jakt och vad det är för ras osv) som styr vad det blir för belopp på försäkringen.Det lönar sig att ringa runt till de olika bolagena och höra sig för.

Jag har mina hundar försäkrade i IF. Har vet.vård upp till 40.000:-. En självrisk på 2000:- och betalar inget utöver detta. Så i våras när min tik misstänktes för livmoderinflammation så åkte jag in och röntgade, ultraljuda och tog prover. Allt gick på strax under 4000:-. Betalade då 2000:- i självrisk. Sen kunde jag göra om samma undersökning en gång i månaden i 3 månader, för att kolla upp tiken, utan att behöva betala. Jag har då 100 dagar på mig att "utnyttja" den vet.vård jag behöver utan att lägga en krona. Så jag är jättenöjd med min försäkring.
Vad man betalar per år är ju väldigt olika då det handlar om vilken ras man har. Själv har jag schäfrar (lite högre kostnad att försäkra) och betalar 2400:-

Jag har vet.vård upp till 40000 och självrisk på 1500 på min dobermann i Agria. Betalar 3600 om året tror jag det är. Svindyrt att försäkra dobermann i Helsingborg tydligen.. :( Bara pyttelite billigare i Folksam.

Ja ni….jag har ingen försäkring alls på min lilla vovve.
Och det har jag min pappa att tacka för.
När jag och hunden bodde hemma,de var då han tog bortförsäkringen på henne,de var några årsen.
Vi har åkt på att få åka till vetrinären 1 gång efter det,och de kostade oss,eller rättare sagt det kostade pappa 3.000kr.
För en vanlig vetrinär koll.. /:
Nu måste jag åka med hennes tänder,skrev om de här för ett tag sen,men ja det handlar om en helt annan sak som står här nånstans;D..!

Folksam har jag.. betalar lite olika för mina.. de beror på ras, hur hög liv sen bor jag i ett av de län som betalar mest på grund av att jag bor nära strömsholm (vilket jag varit tacksam för många ggr) dock är jag MYCKET nöjd med dom
Jag ville försäkra Alfons i Folksam, men du godtog inte honom pga att han är till 50% pitbull! Försökte att få honom halvförsäkrad. Ja, de 50% som är dalmatiner, men icke då!! 
Så till slut blev det IF!!
Mexx är försäkrad i Folksam. Har inte behövt använda försäkringen än, men jag har hört andra som varit mycket nöjda.
#8 Tycker det låter knepigt att du fick försäkra honom i IF.. när var det du gjorde det? För två år sen när vi kollade på olika försäkringar så försäkrade inte IF rottweilers (har för mig att det var amstaff också bla, men är inte säker). Men men, de kan väl ändra sig kanske..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Våran hund har Agria.. :)
Agria djurförsäkring
vi har sveland till våran..dem e ganska billiga och hjälpsamma… =)
Har oxå If. Superbra me d hundra dagarna!!! Betalar ca 2400 per år då jag har schäfer.

Jag har folksam på alla mina hundar & är helnöjd med dem! De har aldrig strulat & (tyvärr) har vi fått använda försäkringen ganska så rejält.
En självrisk på 1200:- & sen betalar man 20% utöver det, vetvård upp till 40 000:-/år. Premien för en av mina hundar är på ca 1300:-/år. De ger även 10% rabatt till de som har kastrerade tikar :)
Annars är det väl IF som är bra om man inte vill riskera att få en allt för saftig räkning om nåt händer. Nackdelen är att premien kan bli äckligt hög. För min del skulle det innebära över 3000:-/hund/år, vilket är totalt orealistiskt för mig med 4 hundar & student! Dessutom så har jag svårt att tro att de kommer behöva utnyttja sin försäkring så mkt varje år att det ska "löna" sig.
Jag har också folksam jag är super nöjd. Har ingen livförsäkring tok men det vill jag inte ha. Men han har vetrinär vård upp till 40.000 kr så det är skönt.. Jag betalar 1600 kr om året.

Min är inte försäkrad alls. Men han har varit.
Jag har med mina hundar tidigare haft:
Agria
Folksam
och jag har bara gott att säga om Folksam faktiskt.
Mvh Åsa
Ja jusst ja, ska kanske föklara varför min hund inte är försäkrad längre. Annars låter det nog konstigt när jag brukar förespråka att folk ska försäkra alla sina djur. ;-)
Han är gammal, så pass gammal att inget gäller längre. Så jag ansåg att det var onödigt att betala försäkringspremien längre då. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag har Agria extra allt, typ… :-) 60 000 i veterinärvård, självrisk på 1000 kr och 10 % (om jag minns rätt). Jag resonerar som så att hellre betala lite mer och veta att jag har en heltäckande försäkring den dag något händer… Framförallt eftersom pappa tagit på sig att betala försäkringen i egenskap av "morfar"! :-)

Ja om min far betalade försäkringarna så skulle nog alla mina ha IF… men jag har inte 12 000 att lägga på försäkringar varje år… & risken att hundarna behöver så mkt till vet känns inte allt för stor heller…
Jag hade nog valt samma försäkring även om min kära pappa inte velat betala, men nu har ju jag bara en hund också. Jag tror väl inte att de där 60 000 ska behövas, men OM något skulle hända skulle det vara hemskt om "potten" tog slut.

hmm… vi har nog ingen försäkring på nikita… pappa har knappast lust att betala sånt. :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Jag har båda mina i Sveland funkar bra, Mulan var försäkrad där när jag tog över henne så jag skrev bara över försäkringen, innan hade jag hundarna i Agria, hos Sveland har jag bruks o avels försäkrings tillägg betalr för 242 kr i månaden 1400 kr i självrisk och 25 % på det men det har funkat bra, och jag är nöjd.

Vi har AGRIA Liv + AGRIA Veterinär vård Plus.
Får betala runt 2500Kr/år.
samma här!!

men helenal inte betalar du 2500kr om året för din?
De blir nog IF eller AGRIA :)

Jag har agria och är mycket nöjd med det.

har precis försäkrat Roxie i IF
har inga erfarenheter utav dom tidigare men när jag jämförde så verkade dom bra o jag gillade deras VetrinärXtra där man fick ersättning för det mesta, mediciner, avlining m.m
*kommer ihåg när jag fick betala 7500kr för hästen avlining o inte fick tillbaka nåt*
Jag har Folksam!

Jag har agria plus extra eftersom att vi vill ha det bästa skyddet både för oss och för Diesel. kostar lite mer varje månad men vi har 1200:- i självrisk och 10% på operationer som vi behöver betala.
Jag har IF på alla försäkringar. Vet.extra med vet.vård upp till 40 000/djur för fast självrisk 2500 kr/st, inga % vilket för mig är det bästa… 2500 kan man ha undanlagt men hade det varit % kan det bli väldigt dyrt;)
vet inte vad jag betalar per år men 432:-/månaden för 2 katter, 1 hund + hemförsäkring.
De är dessutom (tillsammans med Folksam) snabbast vid direktreglering enligt flera vet.kliniker.
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

inga

#31 Fast hur snabba de är med direktreglering skitar jag i. Jag slipper betala mer än det jag ska när jag går genom kassan på vägen ut. Om veterinären får vänta på sina pengar från agria sen, är inte mitt problem.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jag har IF på mina hundar och är väldigt nöjda. Jag har dock bara försäkrat till 20 000 och en självrisk på 2500. Jag tyckte det räckte när de försäkrades för 10 år sen och sen har jag inte bytt och nu tycker jag det inte är så stor ide, tror inte jag får heller på hund över 10 år då försäkringen sjunker. Jag betalar 700-900 per hund. Har nyss utnyttjat försäkringen på första gången och det blev på Pettro som har opererat sig för juvertumörer och allt gick väldigt smidigt. Dock har den sjunkit rätt mycket, till 11 000kr. Den sjunker med 3000 per år from de fyller 7. Men jag tror vi klarar oss precis med 11 000:) (hon opererades i dag för andra gången på 3 mån)
#33 visst men har man otur kan det bli ganska dyrt på vägen ut… jag har valt det för att slippa högre avgift än max 2500… kostar det mindre utnyttjar jag ju inte försäkringen…
en kompis till mig hade agria på sin rottis, vovvens livmoder sprack och op med sjukhusvård (hunden dog tyvärr) slutade på totalt 37 400 kr… med sin självrisk på 1500 + 20 % fick hon betala 8680 kr själv… (då betalar jag hellre 2500)
Dessutom har en del djurkliniker/sjukhus endast direktreglering under kontorstid… så då kan man om man har otur stå med en riktigt saftig räkning:/
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Jag har Agria på Udda. Veternär xtra allt, veterinärvård upp till 60 000:- självrisk på 2000 kr och 10% på veterinärvården. Vi betalar runt 2900 kr/år, vilket jag anser är mycket billigare än kanske 80 000 på en gång…
Jag hade IF till henne förut, men de har bara veterinärvård upp till 40 000 kr och det räcker ingenstans märkte vi när katten blev på körd.
Gammal tråd :) Blev Agria, såg att jag inte skrivit det förr
Jag har IF på mina vovvar. Jag tänkte byta till Agria men det visade sig att det blev billigare att ha IF..
Jag har if till allamina hundar, efter att kollat lite är de både bäst och inte dyra med tanke på vad man får. jag har ju jägarförsäkring på hundarna, lite extra pga saker som kan hända under jakt. jag har haft dom i många år provade agria en sväng och blev grymt besviken efter en snabb avlivning av en dyr import.