Kläder
Hejhej :)
Jag satt och kom på nu hur många som tycker det är djurplågeri att ha klädr på hundar.
Men det jag har märkt på Betsy, det är att lite senare på eftermiddagarna och vi ska gå ut (då hon vart i värmen) då fryser hon som en jag vet inte vad. Så vi har köpt henne 2 tröjjor och vi märker skillnad faktiskt.
Så tröjjor på chihuahuor och små hundar förstår jag faktiskt varför man köper :)
Ville bara skriva det =)
Hundar som fryser ska ha något på sig, men jag förstår inte folk som sätter på klackskor, paljetter och liknande på sina hundar som dom bär överallt.
Helena
Åskar har en stickad tröja för vintern o så ska vi köpa en regnoverall eftersom han hatar regn o att bli blöt… kläder som inte tjänar ett syfte ser jag ingen mening med att ha.
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Nemen, precis. Det ska ju vara för nödvändigt, inte för lixom " åh denna var söt, den kanske sessan passar i?"
Ja ni förstår :)

Jag tycker det är okej med kläder så länge som de används för ett syfte tex för att värma eller för att hunden inte ska bli blöt. Visst kan det väl va okej att ta på hunden nått sött vid nåt speciellt tillfälle men det finns gränser för vad jag tycker är okej där oxå. Vissa hundar blir ju rädda och ser ut att skämmas när de har något på sig och då tycker jag inte att det är okej att klä dom om det inte är nödvändigt
Elvira har lite kläder men de är inte i första hand för att hon ska va söt, det hon har är:
-en stickad tröja som min syster gjort men den har hon bara ibland på vintern i bilen om det är riktigt kallt.
-ett regntäcke som jag sytt
-en röd t-shirt som hon hade på jul en gång
-en regnoverall som hon har på vintern så det inte ska fastna snö i pälsen.
-en badrocksoverall som jag sytt, hon ska ha den i bilen efter att vi badat har jag tänkt
-en väst som även är en sele och så har hon en del söta selar och halsband men det är sånt som även är praktiskt.
Bild på elvira i sin västsele

Vilken söt sele :)
Helena

#6 tack, jag gillar att pyssla och fixa saker till Elvira
Menar du på allvar att du klär på en hund i dessa dagar?
#8 Hur menar du nu?
#9 Tror att Marylojs syftar på värmen :)