Hjälp!
hej och välkommen, men jag tror inte någon kan hjälpa dig med det, utan det måste komma inifrån dig själv vilken du väljer…berätta gärna hur det blir:-), lycka till

Åk och titta på dom "känn och kläm" du kommer känna vilken som känns rätt för just dej =) Lycka till
Det är för långt för att åka till dom.. ska ju till dom och hämta valparn om en månad. har inte råd att åka fram och tillbax 2 gånger plus att jag ska köpa valpen.

Finns det ingen annan uppfödare som ligger närmare dej, jag vet inte nu hur du är men jag vill gärna träffa min vovve innan jag bestämmer mej att bara se på bild och höra vad uppfödaren säger får man sej inte någon stor bild utav.
Annars är det bara att gå på magkänslan, den säger mer än vad man tror =)
hon uppfödaren tycker jag ska ta tvåan hon säger att den valpen kommer bli finast i utseendet :)

Tänk på en sak #5 att utseendet är inte allting. Hellre att man tittar på personlighet och beteende.
Ett sätt att välja valp är att sätta dej på golvet och kasta någon lite nyckelknippa eller annat som skramlar lite. Absolut inte skrämmas utan bara kolla reaktionen. Eller iakta den som är mest framme och mest försej kommen.. Man brukar oftast falla pladask för den som kommer till en och klättrar upp i knät och ska skela. Valpen väljer med andra ord sim matte själv.
1:an ser lite försynt ut
2:an ser busig ut som fan 
3:an ser cooool ut, som om inget bekommer han
Jag skulle gå på 3:an 
…men det är du som bestämmer…