Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 808 ggr
Soffe
0

Aktivering

Jag undrar om ni här kan ge mig tips på aktivering för min hund, vare sig det är ute eller inne och jag bor i en lägenhet.. Jag brukar ge han leksaker o sen träna lite sitt, ligg o tass som han kan bra.. Det finns även en byggd rastgård inte så långt från där jag bor och dit har jag gått en gång, släppt honom.. Har tänkt att gå dit ett par ggr i veckan iaf.. Men sen är det svårare känns det som nu när det är så varmt.. Funderar på att köpa en aktiveringsbok, har sett att det finns.. Jag vill ju gärna göra olika saker med min hund, men har inte så bra fantasi när det gäller det tyvärr.. Jag kanske gör det svårare än vad det är?

Elna
0

En väldigt enkel sak som jag brukar göra med Nagli är att gömma massa godis i huset så får hon gå och leta. Även lägga godis under stora filtar så det tar lite tid att få fram det, även i toarullar.

Sen kan man ju alltid träna in nya roliga tricks som snurra, rulla, backa och sånt! ;)

Soffe
0

Ja tricks är ju kul att lära hundar :) Hmm.. Om jag ska gömma godis så följer han bara mig den busen :D Får lära honom först att sitta o vänta tills jag säger sök, det blir träning *nickar* :)

Elna
0

Jao, de e smart träning! ;) Nagli brukar få sitta och vänta i ett annat rum med dörren öppen så hon ändå ska se att jag går runt och gör ngt. Men hon får inte alls se för mkt, hon ska leta så mkt som möjligt! ^^

Soffe
0

mmm..precis! När jag gjort så med andra hundar, så ser dem ju såklart vart man lägger dem, alltså dem följer ju ens blick vart man går o lägger dem :) Men jag ska tänka mer klokt o sätta honom i ett annat rum ;)

AnneN
0

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Soffe
0

#5 Tack! Finns en hel del o säkert mer :)