Bad!

Menar du bada ute eller bli duschad/badad inne?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Bada ute i sjön :)

Jag lärde en 7-årig new foundland att bada genom att bära henne med mig ut i vattnet och låta henne bada med mig, efter det så tyckte hon det var ganska kul
_**/Mvh Anne
Lättast är nog att bada själv och locka med henne ut eller hitta någon hund som älskar att bada som får följa med :) Eller kasta pinnar om det är något hon gillar? Kasta den bara jättekort från början.
Nova älskar att bada, kastar sej ut i vattnet :) Lilla Ayla älskar att bada i diken, men e för feg för sjön än.
De kan nog vara rätt svårt om hon inte gillar det. Du kan inte tvinga i henne för då blir det bara en tråkig situation utav det.
Men skvätt lite vatten på henne? Kasta ut någon rolig leksak en kort bit? Gå i själv med något godis hon gillar och se om de blir något utav det:)
Ecko fjärt älskar att bada! Han hoppar som en säl genom vattnet och sen får man itne upp honom igen. Han vägrar! ska vara kvar i vattnet tills han blir förkyld:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Hon har börjat gått i vattnet längre och längre så fort man slänger i nått i vattnet. Och hon börjar dyka också (nästan) :D
#3 Bära?! En new foundland är väl jättestor??? :):)
Min ena vovve, Frankie, hoppar bara i vattnet ibland. Eller rättare sagt ramlar i, Han springer som en galning mot vattnet, tvärnitar och snubblar i vattnet. En av världens klantigaste hundar;) hehe

#7 jo hon var både stor och tung men jag var envis =)
_**/Mvh Anne
skulle nog inte skvätta vatten på den,man kan ta en godis också och kasta dem lite längre för var gång och sedan be den söka;-)