Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2950 ggr
Peppe
0

Bada hundar

Hur ofta badar ni era hundar? med shampo och allt alltså

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

AnneN
0

Då det är nödvändigt men minst 2 gånger/år, sen beror det ju på om hon hittat ett lerdike eller annat som gör att hon måste badas

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

KindredCold
0

ca var tredje månad.
eller om hon som Anne_N sa, badat i lera..

Eriiccaa
0

Schapparna ska man inte bada så ofta. Så det blir 2 gånger om året med schampo

[lottaeriksson]
0

Jag badar Tarox ungefär varannan månad. Det beror bla på att han springer lös ofta och rullar sig i diverse grejer, och då luktar han så förbaskat illa! Fot i munnnen Men sen blir hans päls väldigt fet snabbt, och då luktar inte heller speciellt gott :P

Freke
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När han luktar f-n… annars är han rätt smuts-avvisande… haha

En riktig ute hund.. Borstar knappt honom, typ 1-2ggr i månaden max..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

billyboy
0

Ca varannan vecka om det är i fullpäls. Just nu är en av dem nedklippt med päls på utväxt så den blir ca 1 gång i månaden. Vis av erfarenhet då jag väntat för länge mellan baden är det så jag håller det. Så Ninja på min Avatar badas varannan vecka ungefär.

SaraC
0

När det behövs.. Brukar väl bli 3-4 ggr om året

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Liss
0

Ja när det behövs som sagt. Om han hamnat i något äckligt eller om han ser rent ut förjävlig ut. Annars gör jag inte det. Men han badar ju i sjön en del såhär års med.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Great-North
0

Nästan varje dag nu när det är varmt, i sjön då.

anaprincess
0

Badar Jello rätt ofta efter som han har så lång päls och är mest vit. Och så pinkar och bajsar han på sin päls hela tiden :/

Lägger upp en bild på min badpojke XD

anaprincess
0

Här är efter badet hihi :)

ikapika
0

William måste tvättas ungefär var 14:e dag med schampoo, ett spec schampoo för hundar med känslig hud eftersom han har lite allergi problem som slår sig på huden mest på magen, som nu är det jobbigt med pollen för honom :s

Kristall
0

Med schampo och allt brukar det inte bli så ofta. När det behövs bara. Men eftersom Luna har mörk päls (om än med lite gråa o vita fält) brukar jag tvätta av henne med bara vatten när det är som varmast. Inget hon älskar direkt men man vill ju inte att hon ska få värmeslag heller. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Sara87
0

1 gång i månaden eller varannan månad brukar det nog bli.

lena1
0

när det behövs men ej mer än 3 ggr om året med scampoo

Marylojs
0

Någon gång om året, eller om han hittat något mysigt att rulla sig i i skogen. (släthårig)

MegN
0

Med schampo blir det bara 3-4 gånger per år. Men själva badar de och simmar så ofta de kan (de är golden!).

Sen några år tillbaka trimmar jag dem till "sommarsnagg" varje vår, så då får de ju en rejäl tvättning på köpet.

En gång för ett antal år sen hittade min äldre hund (då unghund) en latringrop som skogshuggare använt - då blev jag tvungen att tvinga ner honom i en å och skölja av honom, trots att det var mars och isen just släppt. För jag vägrade ta med honom i bilen så som han luktade! Inte bara att han rullade sig i det, han käkade också! Hela min egen klädsel blev förstås också "besudlad", så allt åkte i tvättmaskinen när jag kom hem. INKLUSIVE MOBILTELEFONEN!  Då var han billig, unge Arkas…(om någon spekulant hade dykt upp i det ögonblicket, menar jag)!

Craz-y
0

De beror ju VERKLIGEN på vad man har för hund haha.

Våran collie/border collie badar vi nästan aldrig. Hon ser alltid fräsch ut. Min blandras badar jag ca var 3dje vecka. Och våran powder puff badar vi en gång i veckan

ingann
0

Åskar badar med schampoo när det behövs. Hittills har det blivit bara 1 gång (han är 8 månader) men duscha av rumpan blir lite oftare då bajset fastnar i pälsen ibland trots att jag försökt klippa rent i bak;p

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Busan-Tindra
0

Jag badar min hund en gång på vintern och en gång på sommarn om inte hon har rullat i nått eller ramlat i nått men oftast så badar jag hon en gång på sommarn och en gång på vintern :D