Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 892 ggr
kerstinjo
0

Amos, shaffrar och poolen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag har det återigen varit shafferinvation i min pool, men smart som bara en labbe kan vara, så har jag övergått till att bada i vuxenpoolen.

//Amos Marodör.

Kerstin 

kerstinjo
0

I den här minipoolen badar löjliga och fega shaffrar. *fnys*

Kerstin 

kerstinjo
0

Det är jobbigt att umgås med två shaffrar, men jag brottar ner shaffer-Exit när han blir för jobbig.

Som vanligt är det jag som ligger överst!

Kerstin 

kerstinjo
0

Shaffer-Arras är en sån fegis att han springer och lägger sig långt bort. Tönt!!

Kerstin 

gejsa
0

Som vanligt du inte förstått att shaffrarna är ödmjuka och låter din marodör få vara överst för att han inte ska bli sur bl a.

Sedan tycker dom nog att man inte ska bada i en stor vattenskål. Låt den där knäppa marodören få tro att han är smart så är alllt lugnt. :)

kerstinjo
0

Fast jag har blivit ruskigt stor och snygg. På lördag ska jag ta alla priser, för vem kan motstå mig??

Kerstin 

gejsa
0

Muta, kerstin!!!!

Kleverin
0

snodde din idé om pool, har en lite större än din minsta pool. Nova älskar den, hon badar glatt och sedan lägger hon sig på mig när jag solar.. *ler* hon är rädd att jag ska bli överhettad annars. Tack för tipset!!!

kerstinjo
0

#7  javisst, det är perfekt om man har en badtokig hund, särskilt i den här värmen.

Det är nog väldigt skönt att ligga på matte o svalkahenne lite, omtänksam hund. Hon fattar väl inte varför du inte badar i poolen.Glad

Kerstin 

Kleverin
0

nä, hon är bekymmrad, det märks.. först lägger hon sig tiätt brevid så hon känner hur varm jag är, sedan lägger hon huvudet på ryggen, riktigt nydoppat och gött.

jag badar lite ibland, fötterna. men man får passa tårna, det kan komma ett grässtrå flytandes över dem. och eftersom nova är en sådan renlig hund så fångar hon dem och äter upp dem. inge skräp i hennes pool inte!

Lärt Nova simma på riktigt förresten.. Det fungerade bäst med flytvästen på, då simmade hon relativt långt. testar utan den nästa gång, men hon verkar tycka det är lite obehagligt när hon doppar öronen. men hon har ju bara simmat tre gånger, så det är väl en vanesak. *ler*

Nä, god natt. Plocka in hundarn från poolen nu kerstinjo, de kan inte bada hela natten även om de vill. ;-)

LillMalin
0

Vart har " Nicki" försvunnit? Har hon så jobbigt med sina Schaffrar, jag förstår hennes " problem" xD

kerstinjo
0

# 9 Det verkar som om du har en mycket förståndig hund. Vad är det för ras?

# 10 Det verkar som om "Nicki" skäms över att hon har shaffrar, två st. t.o.m. så det är antagligen därför hon håller sig härifrån.

Hon ligger antagligen hemma och suktar efter en go labbe. Tänk vad labbesugen hon ska bli när Amos kommer hem med en kärra full av priser.

Kerstin 

gejsa
0

Haha hon är duktig på att spela teater, din dotter. Hon skäms för att du har en marodör därför är hon inte här längre. Men hon kommer snart det vet jag. Så fort du har fått din kärra med rosetter så vågar hon komma tillbaka. För då är du så stolt så du spricker.

Liss
0

Jag vill med ha en pool till Ecko!Gråter

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Kleverin
0

#11 En labrador så klart, kan man ha nått annat??? ;-)

kerstinjo
0

# 14 hihi, jag ville bara att du skule säga det högt!

Var det LABRADOR du sa?Oskyldig

Inte tusan kan man ha shafrar i alla fall!

Kerstin 

gejsa
0

Labbeflabbe heter dom ju.