Stolt över Zeus
Jag hoppas framförallt Freke och Lena1 läser detta, då jag lovade hålla dem uppdaterad om hur saker fortskred.
I eftermiddags var jag och min bror ute med Zeus, och råkade på en lös liten hancockerspaniel-valp. Vi skulle gå förbi nån som satt på en bänk, med valpen vid benen. Jag antog att den var kopplad, så jag kortade upp Zeus koppel och tänkte gå förbi.
När valpen såg oss och kastade han sig mot oss i full galopp, tydligen inte alls kopplad. Ägaren for efter och kallade på hunden som fullständigt ignorerade henne. Jag trodde att nu jävlar blir det liv i Zeus, hanhundshatare och allt, men jag blev uppriktigt överraskad. Det var som om Zeus förstod att det bara var en liten bebis som inte hade något vett, för han var cool-lugn och lät den lilla valpen hälsa, han bara stod där och sket fullständigt i att den lilla parvlen nosade på honom.
Lagom till ägaren nådde fram skuttade valpen vidare, och Zeus fick en massa beröm för att han uppfört sig riktigt fantastiskt!

Va skönt..
Visst är det kul när man blir positivt överraskad… Man vet hur den har betett sig och helt plötsligt är den som den ska…
Grattis till ett nyvunnet förtroende för Zeus..
Hoppas resterande tid som du har blir lika bra och trevlig som med valpisen..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Tack!
Jo, jag slutar aldrig att förvånas över honom.
Ikväll blir han hämtad, sen kommer han tillbaka på söndagkväll. Sen ärdet bara måndag och halva tisdagen kvar!
Vad härligt att han skötte sig så bra! :)
Snacka om härligt, visst är det roligt med Possitiva överasskningar!
men vad skojigt sträck på dig:-), oftast brukar dom se att det är en liten bebis och då bryr dom sig inte så mycket,det hade nog varit värre om det varit en ouppfotsrad hane i slyngelåldern;-),lycka till vidare med de dagar du har kvar med honom:-))