ändrade rutiner under varm sommar?
ändrar ni på era "hundrutiner" under sommaren? lägger om långpromenaden till kvällen, har hunden mer inne istället för i trädgården etc?
Ja, när det är så här varmt som vi haft den senaste tiden ( över 20grader i skuggan ) går vi våra långpromenader tidig morgon eller sen kväll när det är lite svalare.
samma här, eller morgonpromenaderna är som vanligt, men eftermiddag blir en långis på kvällen istället. under dagen är hon inne på syrrans job som vanligt och på em kan hon välja inne eller ute hur hon vill, jag har öppet. Har skaffat en liten pool till henne att svalka sig i med. den tar jag nog bort till vintern..*ler*

Nej, inga ändrade rutiner. Vi har ju öppet från vi vaknar tills det börjar bli kallt så dom får gå ut och lägga sig i trädgården när dom vill. Idag gick vi ut och gick mitt på dagen. Dom dricker vatten och sedan lägger dom sig i skuggan efteråt.
Nej, inte direkt. Vi bor i lägenhet, men brukar vara hos föräldrarna o andra med trädgård och ligga ute mkt oftare än annars såklart. Promenera har han inga problem med att göra i värmen, så länge han får vätska mellan varven. Tränar gör vi på kvällarna annars också. Cykling på varma dagar hoppar vi dock över.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Nej inte direkt…
Han får själv Tzar får själv bestämma när och hur långt han vill gå när det är varmt…
bor i lägenhet, men det är alltid någon av oss som är hemma…
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Enda som ändras är att vi tar motionsturer på kvällen ist för mitt på dagen
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det blir lite ändrade mattider, pga. att hundarna inte vill äta när det är så varmt, dem äter helst på kvällen.
Promenaderna blir som vanligt, sedan står numera dörren öppen jämt så dem kan gå in och ut hur dem vill, så är det inte på vintern. x)
Ja, nu blir det långpromenader och leka i skogen sent på kvällen. Annars dör nog Hades.

Vi är ute betydligt mer än under vinterhalvåret.
Brukar bli en halvlång tur per hund nån gång under dagen då vi hittar på nåt kul
Sen blir långisen senare på kvällen när det är svalare och behagligare.
Vi har en skuggig och bra tomt, så de är ute hur mkt de vill. Är det ruskigt varmt får de en hemmagjord isglass att svalka sig med :)
Neeh ändras inte överhängande. Kan vara att vi är ute mera eftersom han gärna får följa med när man köper glass och åker ut någonstans sådär.
Och Ecko bryr sig inte jätte mycket om solen, bara han får vatten efter. Så annars går vi som vanligt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Långprommisen har vi lagt till kvällen nu och på dagarna sitter vi mest ute på gården så Åskar kan leka i vattenspridaren eller ligga i skuggan.
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner