Afghan??!!
Jag undrar om det är någon som vill berätta sina erfarenheter om afghan-hunden?
Vi letar ju ny hund och en afghan har just dykt upp. Vill veta mer om rasen!!!
googlade nyss och kom till den sidan… =)
Men jag skulle gärna ha lite berättat om rasen, från folk som träffat/umgåtts med nån!!

Hej!
Har en Afghan kille på 4 år som börjar bli lite vuxen nu :)
En Afghan är envis, väldigt smart och påhittig, man måste hela tiden ligga ett steg före. Dom drar in hela skogen i lägenheten, kvistar,grenar,gräs,sand,fröer,myror och enstaka små sniglar :)
Älskar att hoppa i vatten, helst små geggiga illaluktande kärn sp matte måste stå ett par timmar och bada den lilla ligisten…för att sen göra om samma sak igen :/
Afghaner är vakthundar och det ska skällas lite på brevbärare och grannar, helst när morgontidningen kommer runt 4 snåret :)
Afghaner är underbara hundar! man har aldrig tråkigt och dom ger så mycket av sig själv.
mvh
Martina
#3 Vilken bra beskrivning. =) Nu vill jag ju nästan ha en. ;)
#3 Det låter ju verkligen som en rolig hund! Det blir nog att vi snart åker och tittar på henne! =)

Har ingen själv men har kompisar som har, kan meddela att detta är "Smygande" hundar, man hör inte när dom kommer och jag vet inte hur många gånger jag hoppat högt då dessa kommit och ställt sej bredvid mej utan att jag hört något och sen ser man bara något i ögonvrån… =)
Verkar vara trevliga hundar men är det inte mcyekt pälsvård på dessa??
#3 Men hur mycket jobb är det med pälsen?
Måste också fråga om man måste ha hunden så smal så att höftbenen sticker ut, kan man inte ha dom i lite mer hull?