vilken hund?
hejsan!
Jag funderar på att skaffa en hund om några månader…
Har bestämt mig för att jag vill ha en liten ras, då vår nuvarande amstaff hane är lite för mycket för mig att hantera. och en liten hund kan man lättare ha med sig över allt då jag vill att denna hund ska bli min bästa vän och kunna följa mig vart jag går.
Vilken ras tror ni skulle passa bäst?
Jag ville från början ha en chihuhua, men jag har blivit lite osäker..
Jag vill ha hunden som sällskaps hund men det skulle även vara roligt att kanska träna lite agility för skojs skull. den ska vara lättlärd, lydig och trygg. vill kunna ha den lös då vi bor på landet så alla raser med jaktinstingt går bort.
jag skulle vilja ha en golden om man kunde krympa den :P hehe då jag tycker att dessa har ett väldigt bra temprament.
har funderat på sheltie, men är även där lite osäker…
någon som har nån ide?
Jag skulle faktiskt förslå sheltie =) ändå om jag inte har nån, men du kan ju gå in och kolla på Sheltie.ifokus, där kan man ställa dom frågorna, man får jätte bra svar! :D
Hade också tänkt föreslå sheltie. Tänkte också att kanske någon mindre terrier kan funka. Vill du ha en mindre retriver så finns ju tollaren, men det är väl snarare än mellanstor hund.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
håller med lillmalin, sheltien är en jätte rolig hund
Jo min farmor och farfar har haft och har just nu en shelti och jag har fått mitt intresse av dem därifrån. det som är synd är att den dock har så lång päls :/ hade gärna haft en lite korthårigare hund, men ingen strävhårig. terrier raserna är jag lite osäker på då dessa ofta verkar vara ettriga och skälliga, o det är inte så önskvärt… men jag ska gå in på shelti iFokus o kolla runt lite..
ni får gärna komma med fler tips!
kramisar!
Pälsen ställde till det där annars hade mitt förslag blivit havanaisen *asg* Men eftersom Sheltien har för lång päls, ja där föll havanaiserna. :o)