Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 4730 ggr
SaraB
1

Bichon Frise

Ni som har en sådan/ har erfarenhet av dom, skriv!
Hur är de? Temprament? Något mer man ska veta? Ja, skriv lite vad ni vet/tycker! ;D

SaraB
0

Putt

lill-jarven
0

Vi har 2st hanar :) Dom är mysiga och goa men lite bjäbbiga. Väldiga olika också, den ena jagar fågel med pappa och är mkt mer hund än den andra, gillar agility och älskar att busa. ^^ Den andra är mer valpig och inte så särskilt smart haha.. han skulle inte göra en fluga förnär. Det är han som är mest bjäbbig men även mysigast. (Båda är 6år)

Vi kastrerade dom eftersom dom markerade överallt och försökte smita så fort nån tik löpte.. men nu är det inga problem alls :)

Det man ska tänka på när det gäller bichonner är att rasen har problem med ögon och även hud ibland. Det gäller att hitta en seriös uppfödare med fina & friska hundar :)

lill-jarven
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på Oliver & Bamse

AmandaF
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en underbar Bichonfrise tik (3år). Hon är underbar på alla sätt och välldigt lättlärd. En bra och liten hund . Fäller inte päls men kan dock vara välldigt skällig och bjäbbig. Bichonfrisé är en riktigt personlig hund med attityd. Med en bichon frise krävs det mycket tålamod vad det gäller pälsvården. En alltid glad och livlig hund med en stark personlighet :)

Min Lilly på bilden!

SaraB
0

Tack så mycket, underbara bilder på era hundar <3

Puttar

SaraB
0

Puttar

TinaSjoblom
0

Bild043.jpg picture by tinasjoblom

Jag har en donna på 10 år, eller hon bor hos mina föräldrar istället för att bo i en lägenhet hos mig.

Alva som hon heter är väldigt lugn, älskar att mysa (helst under täcket), älskar även att springa i skog och mark och inte ett dugg bjäbbig. Hon är lite blyg inför främmande människor men det släpper efter en stund.