Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2158 ggr
KallblodsLotten
0

Ta med hunden, eller inte?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har besluts ångest. Jag och min sambo ska åka på en 2 veckors bil semester i Sverige i sommar.

Vi startar här i Sundsvall och sen blir det, Mora, Öland, Malmö och Skara. Med eventuella stop mellan dessa ställen 

Vi har redan bokat stuga på Öland och i den får man ha hund.

Jag har besluts ångest om jag ska ta med hunden eller fixa hundvakt. Hon är väldigt lättsam att ha med sej, så jag tror inte att det blir problem.

Men vilka nackdelar måste jag tänka om ifall hon får följa med?

Den enda nackdelen jag kan se just nu är om vi vill stanna till vid en affär. Då kan bara en av oss gå in. Men samtidigt så är vi inte ute för att shoppa å så.

Vad skulle ni ha gjort? Dela gärna med er om ni har haft eran fyrfota vän med er i semester Sverige.

gejsa
0

Jag skulle ta med hunden.

KallblodsLotten
0

Är det lätt att hitta stugor som man får ha hund i på Campingar i Sverige? Vi har bara som sagt bokat Öland över midsommar. Resten letar vi efter vägen.

Liss
0

Vi hade med oss hunden på Gotland. Och de var bara trevligt. Jag skulle själv ta med mig Ecko.

Stugor på vägen kanske är lite klurigt. Men kolla upp vägen och vilka som finns att välja mellan. så ringer ni och frågar om de är tillåtet. Men de brukar finnas en del som tillåter .. specielt på Öland vet jag.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SparklingTindra
0

Jag skulle ha tagit med mig hunden. Jag har alltid med mig hundarna vid resor i Sverige och jag tycker att det är mysigare och roligare att uppleva semestern med hund. =)

Craz-y
0

TA MED HUNDEN! Glad skulle jag har gjort utan tvekan :P

KallblodsLotten
0

Ja jag måste prata med min sambo om det igen. Nu är han mer skeptisk än mej.

Han sa: tänk om vi inte hittar nån stuga som man får ha hund i. VAd gör vi då?

Ja men vi hittar säkerligen djurvänliga stugor svarade jag.Glad

lena1
0

det brukar finnas djurvänliga stugor längs alla vägar, men för att vara säker så ring och kolla var;-),själv ska jag och mina söner bila till skåne i sommar, och för mig finns inget annat än att snoddis ska med:-)), man får ju tänka på att stanna, och i bilen finns det ju ordentlig luftkonditionering för värmens skull.

KallblodsLotten
0

#7 Ja precis, det vore ju mysigt.

Men vad är det värsta som kan hända om hon får följa med?

Så brukar jag ofta tänka då jag ska ta beslut.

lena1
0

8 man kan ju aldrig förutse att någonting händer, men jag tänker aldrig så han är med precis som mina söner alltid är, man ska inte oroa sig så mycket;-)

Karmatarerskanise
0

Viktigt är att pausa mycket och ge hunden dricka. Speciellt om man inte har bra ac

KallblodsLotten
0

Nä precis man ska inte vara för orolig.

Vi har en V70 med bra ac i så det blir nog inga problem.

lena1
0

11, precis det har jag med i min bil

Karmatarerskanise
0

#11 Då är det bara till att tuta och köra och ha med ett första hjälpen kit :)

KallblodsLotten
1

Ja hon får nog följa med som det verkar. Nackdelen är väl att det är mycket fästingar neråt landet. Men det finns väl så att man kan behandla hunden mot det innan vi åker. Kanske hjälper lite iaf.

Craz-y
0

ja behandla med fästingmedel :) Då får dom knappt några alls.

Inte ska några fästingar hindra hundarna från att vara på landet :)

ingann
0

behandla absolut mot fästingar o ta med vovven:)

det finns massa olika fästingmedel. allt från giftfria halsband till starka medel;) själv valde jag fronline.vet till min o har inte sett en enda fästing sen jag applicerade det  

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

CelDara
0

I senaste numret av Härliga Hund (nr.5-2008 alltså) finns en stor guide som heter "Hund & Semester" där finns tips på både stugor, hotell och olika aktiviteter där man kan ta hunden med sig. Och massa annan information som är nyttig inför semestern. :-) Ha en skön semester, och hoppas att vovven får följa med! :-)

KallblodsLotten
0

Ja tack alla för era råd och tips! Jag ska genast springa till kiosken å köpa Härliga Hund.

Det blir nog en jätte bra semester i sommar. Och jag slipper längta efter min Alice Glad

tezzie
0

Du ska veta att Alice får vara här hos oss om ni åker, Kompiz tar väl hand om henne under tiden ;-)

*** Kärleken övervinner allt ***

Chatrine
0

Vovssingen får följa med,  våran är lite vaktig om man säger så ingen okänd person kan bara sätta sig i bilen när han är där. Så bilen står igång med AC:n på, men bara vid ett mycket kort shoppingbesök, annars får man gå in en o en, det gör väla inget? jag vill inte vara utan våran hund, saknaden blir för stor.

Många små stopp är bra och se till att ha med vatten!!!!