Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1328 ggr
Karmatarerskanise
0

Värmeslag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stackars Hades är så slö i denna värmen. Och varmare kommer det bli. Kommer få ha honom innomhus fram till kvällen. Fler asom märker av värmen på sina hundar?

Tezza
0

Vi har bara 20 meter till havet å det är tur riktigt varma dagar. Och hundarna älskar att bada:)

gejsa
0

Klart man märker att dom helst vill ligga i skuggan på tomten. Men jag har ju fördelen att kunna raka av pälsen på mina hundar. Har gjort det nu i eftermiddag och dom blev mycket mer allerta. :)

Zvintos
0

Balder blir riktigt slö nu när värmen kommit.
Så han spenderar en hel den tid i skuggorna från äppelträden.
Det är svalare där än inomhus.

Liss
0

Mjaa.. halvt om halvt. Ecko gillar solen! Han ligger allra helst MITT i solen på balkongen där det blir typ 80 grader. Så brukar få fösa in honom de puckot! Då lägger han sig mitt på golvet. Ute går det bra, han blir bara lite slö efteråt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SaraC
0

Här är det mysigt (bilden) Glad Vi är här eller hos mattes föräldrar, så man kan lägga sig i skuggan om man känner för det.

Men Eros märks inte värmen direkt något på.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Misimurf
0

Elvira tycker att det är jobbigt när det är varmt, hon ligger gärna ute i skuggan men går ofta in och lägger sig i något svalt hörn. Jag har köpt ett kylhalsband åt henne. Jag har bara hunnit prova det en gång men det verkar som att det hjälper lite iaf. Elvira verkar tycka att det är skönt att ha det på sig.

http://hund-shop.se/product_info.php?cPath=73&products_id=2807

Zebben
0

Mina blir inte så påverkade. Men det märks en del när vi ska träna/tävla när det är som varmast. Då blir de lite mer loja.

ingann
0

Åskar ligger helst inne eller på balkongen och dricker isvatten. Men så fort det blir svalare framåt kvällen blir det fart på honom och han kan springa runt på sin äng hur mycket som helst;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

LillMalin
0

Det märks lite på Rico, han blir snabbare trött. och kan inte gå lika långt som innan =/

Yessica
0

Mina galningar busar på som vanligt och det märks inte så mycket på dom att dom "lider" av värmen… :) Skönt det i alla fall!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Freke
0

Tzar blir lite slöare.. men inte märkbart…

Skulle fö Aldrig… Raka eller klippa ner en hårig hund?? Vansinne om det är soligt… Då bränner ju solen direkt i skinnet och hunden tar mer stryk av värmen än med päls…

Precis som i varmare länder Klä på sig mot värmen…

Ser på grannhundar som är näst intill nakna, de tar mer stryk av värmen..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Vattnadal
0

Här hemma fattar knappt huskyna att det är sant. Igår var det 28 grader i skoggan. Fast deras päls svalkar oxå, den vita Drífa tog det nog bäst. Cora som fäller hjälper vi så gott vi kan med kardan, så att det ska gå frotare att fälla klart.

Vi har skugga i hundgårdarna och erbjuder dem en pool, även om de inte gillar det så överdrivet. Bada är det bara en som älskar här hemma, och hon får göra dte varje dag när det är varmt.

Funderar på att göra isglassar till middag åt dem idag.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Liss
0

#11 Jo det är sant.

De är väl de som är lite tråkigt med ecko. han har så lite hår så han blir lätt bränd på nosen osv. Så de får jag se till noga.

paronskrutten
0

Du får skaffa solkräm till nosen, Lisette^^

Helena

Liss
0

hehe joo jag får nog göra det^^ påriktigt då alltså. Fast nått för hundar:P

Maddepadde
0

Oh ja, dagarna är Ila helt totalt loj på…
Men kvällarna? Det är ju då det är som svalast! :) Då vaknar i alla fall min lilla brud till ;)

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Freke
0

#15 Zinkpasta funkar jätte bra, ser lite sjukt ut.. men krit vit nos…

men men

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Liss
0

#17 Okej, tack:)