träffa andra hundar med valp?
min kompis har skaffat sig en valp som är ca6 månader. Jag skulle väldigt gärna träffa den och jag tror att min exta-hund skulle bli glad eftersom hon äslar andar hundar. men då är det så att min vän inte vill att valpen ska fräffa andra hundar eller mäniskor förens efter sommaren(om ca 2 månader). är inte det lite överdrivet?
jag försöker få en blid om varför det skulle vara bättre att träffa andra när valpen är 8 månader? hon själv har inte någon förklaring.
så länge dom har fått sprutan och så länge dom får träffa snälla andra hundar så finns det inget hinder, säg till henne att hon kan få sin hund att bli ocosial om hon dikuterar så.

det vad det jag funderade på , jag tror inte hon vill ha en ososial hund.

Jag skulle inte låta en valp leka med en annan valp för de har ju inte vett att sluta i tid men däremot en vuxen hund som är valpsäker. Träffa andra hundar är ju bara bra. Det sägs ju att när en valp är 12 v ska den ha träffat 12 olika hundar, gärna ilka raser.
Hundar behöver ju inte härja runt bara för att de råkar vara i närheten. 
Hanen (2 år) var mer skeptisk, då han inte är van med valpar.
Numer tycker dock inte tiken han är lika rolig att busa med, då han vid snart 10 mån ålder för det första är mycket större än henne, och för det andra lärt sig hur man parrerar hennes alla tjuvknep (ex naffsa i hasen för att få honom att släppa bollen). =P
Men de kommer överens, och vår kille verkligen älskar i princip alla hundar!
Så att han fick träffa andra hundar tidigt, har bara varit bra för honom. =)
#3 Innan dom flyttar till sina nya hem så leker dom ju med sina syskon. Det är ju bara att man ser till själv att dom slutar.