Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 1425 ggr
Aelsklinn
0

Anders Hallgren

Jag har förstått att Caesar Millans metoder inte är särskilt populära här på forumet (kanske inte alls i Sverige?). Och jag har verkligen börjat förstå varför.

Men har ni läst något, eller på annat sätt tagit del av den svenske hunpsykologen Anders Hallgrens metoder? Han har skrivit massvis med böcker och hållt kurser i hela sitt liv. Dock har han fått kritik av vissa för att bara vara en snäll farbror som ger för mycket godis. Vad tycker ni? Eller har ni några andra tips om uppfostringsmetoder som ni tycker fungerar?

Tacksam för svar/ Linn (som inte har hund än, men har intresse)

lena1
0

jag har haft hund i stort sett hela mitt liv, och kan definitivt rekomendera hallgrens metoder, jag har följt honom sedan han blev hundpsykolog, och han är helt underbar och lättförståelig;-)

Marylojs
0

Anders Hallgren är lite av en husgud för mig. Att se honom in action är alldeles fantastiskt.

Tuff
0

Jag såg att han hade skrivit många böcker, rekommenderar ni dem?

Marylojs
0

#3 Absolut! Börja gärna med Alfasyndromet.

Tezza
0

Jag tycker Hallgren har skrivit många tänkvärda och bra böcker. Sen håller jag inte med om allt så klart, men så ska det ju va:)

Bleenda
0

Ni som har hundsport. Har ni läst det om den hårda och den mjuka dressyren. Det stog i den senaste. Kanon intressant artikel.

aase-andersson
0

min  tysk skulle bli helt oregerlig på mjuka metoden och stövaren helt knäckt av den hårda..

lena1
0

ja läs gärna hans böcker lätta och jättebra är dom, alfa syndromet är ju den allra senaste, men det finns ju andra han har skrivit om lyckliga lydiga hundar osv osv

Tezza
0

#6 Nä men jättenyfiken nu. Har precis gått ur skk…..

Zebben
0

Han är otroligt kunnig på hund. Han är både bra som föreläsare, lärare och instruktör. Kan varmt rekommendera honom, även om jag inte följer hans metoder till punkt och pricka.

silverorm
0

Har en bra bok här hemma som han skrivit heter: Problemhund och Hundproblem. Den tar på ett bra o lätt sätt upp de vanligaste problemen som kan uppstå mellan hund o samhälle… (jag brukar sticka den boken under näsan på min sambo emellanåt…)Flört

Liss
0

Vart kan man köpa hans böcker då?:) *dum fråga kanske*

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Zebben
0

Adlibris, Canis och Bokia bla

Bleenda
0

#7 Du har så rätt. Man får prova sej fram och läsa av hunden. Eftersom alla är olika så kan man inte använda samma metod över lag.

lena1
0

12, en del finns att låna på bibblan också

Liss
0

#13 & #15 Tack:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Aelsklinn
0

Intressant att läsa era kommentarer och tankar. Jag har hittills bara läst en bok: Lyckliga, lydiga hundar. Och för min del var det ganska omvälvande. (Har visserligen inte läst så mycket litteratur om hundar än). Jag förstår nu helt klart vad han menar och känner att jag vill ta avstånd från hårda metoder om jag kommer skaffa hund. Självklart får man anpassa sig till individen, men dett känns som en bra utgångspunkt.

[lottaeriksson]
0

Jag har böcker av honom här hemma :)

CelDara
0

Anders Hallgren verkar ju vara toppen! Jag hade inte hört talas om honom innan jag läste denna tråden. men så många böcker han har skrivit! Svårt att veta vilken man ska börja med. Någon som har nåt tips kanske?

SaraC
0

Gillar honom också. Han är hemskt bra på hund.

#19 Ska man börja läsa en bok tycker jag man ska läsa Alfasyndromet :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Freke
0

Håller med Zebben..

Han är en helt fantastisk föreläsare som verkligen får en att tänka till lite mer, sen att man inte gör allt han säger är en helt annan sak…

Men duktig är han..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus