Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 612 ggr
kerstinjo
0

Ordspråk till Gejsa.

Blind höna finner också ett korn. Eller - fjompig shaffer.

Av två onda ting väljer man det  minst onda. Eller - ratar första kenneln för att välja en nästan lika illa - shafferkennel.

Den som i leken ger, får leken tåla.  Eller -  skyll dig själv när han måste använda svansen som stöd.   

Hoppet är det sista som lämnar människan. Eller - drömmen om en bra shaffer, en utopi.

I sin egen sak är var man blind. Eller - använd glasögon vid nästa kennelbesök.

Kerstin 

gejsa
0

Haha lilla kerstin du är bara såååå avundsjuk. Tänk att du inte tog med dina glasögon när du åkte och råkade köpa fel vovve.

kerstinjo
0

#1 Tsss……..jag hade ju med mig en s.k. expert. En shafferägare en två-shafferägare, som tyckte att Marodören Amos var såååå söt. Sa hon förresten inte det igår med?Fundersam

Kerstin 

gejsa
0

Haha det tror jag inte alls på. Dom ljög bara för att inte göra dig ledsen.

Zebben
0

Lugn bara Gejsa. Kerstin vrider och vänder sig om kvällarna när hon funderar på hur korkad hon var som valde en flabbe. Det är ren avundsjuka!

Och schäferägarna som sa att Ture var söt, höll ju fingrarna i kors bakom ryggen. Vad ska man säga liksom när en tant ska köpa jycke!? Man måste ju "hålla med" för att inte få kryckan och löständerna i huvudet. Fundersam

gejsa
0

Precis, det är ju så jag menade. Haha hon mår nog inte så bra där hemma nu lilla kerstin. Hon tvår sina händer. Kanske är synd om henne eg? Eller vad tycker du?

kerstinjo
0

Svammel, svammel.

Var så lagom kaxiga när Amos får en snygg rosett till nästa vecka.

Skulle han mot all förmodan inte få det, så beror det antagligen på att en shafferägare håller i kopplet. Skulle inte förvåna mig om han springer ringen runt och försöker trixa till benen på stackars Amos.

Kerstin 

gejsa
0

Haha skyll på dottern du, ifall han inte får rosett.

Lycka till, det behöver du. *fniss*

Zebben
0

#6 Hrm… vågar Du inte visa offentligt att du är flabbeägare, eller varför ställer dottern ut hunden Har rullator hjulen rostat?

gejsa
0

Haha smart zebben. Så är det ju självklart. Stackars Nicki som blir så grundlurad av sin mamma och skämmer ut sig själv i stället.

kerstinjo
0

"Nicki"-familjen är såååå stolta över snyggingen Amos. Det är "Nickis" man som ska få den stora äran att ställa ut underverket.

När en inbiten shafferägare och instruktör och en evig shafferutställare vill ställa Amos, så måste det ju betyda att han är bäst!!

Så se upp! Amos får säkert en hel kärra med rosetter. Bäst vi tar kombibilarna för min elrullis lär inte räcka med att forsla hem alla priser.

PS. Han har lite tjära på magen, är det OK tro?Fundersam

Kerstin 

gejsa
0

Haha du är grundlurad kerstin. Han ska visa att det inte kan bli några mer rosetter. Det är bara shaffrar som får det nu för tiden. Vet att ditt minne sviker ofta, men din första rosett var ju bara en muta. Minns du inte?!