Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2445 ggr
Bleenda
0

Isvatten till hundar.

När det blir så här varmt brukar jag frysa ner vatten i små burkar och lägga isklumpen i vattenskålen åt alla vovvarna. Det brukar vara uppskattat. Och ibland blöter jag en handuk och lägger över dom.

lena1
0

själv kör jag med lever eller gotta glass, fryser ner det i hårdplast muggar i frysen, mycket uppskattat, snodden och jag brukar även dela isvatten på kvällarna, jag dricker vattnet och han tuggar i sig isen:-)

Zvintos
0

Brukar alltid lägga i massvis med isbitar i Balders vatten.
Men han tuggar upp dem på en gång. SkrikandesRäcka ut tungan
Isbitar är bland det bästa och roligaste som finnas att tugga på.

Kleverin
0

fryser in is i burkar och så har nova lite Novaglass!!! älskar att gnaga i sig det.. *ler*

Lina-Marie
0

Jag harhört att det ska vara farligt att ge hundar för kallt att dricka. De ka tydligen få kramper i magen av det… Men tydligen stämmer inte detta :P

lena1
0

4, men om man ger dem i siform så kan dom inte få i sig det så fort som om dom dricker det, men det är sant att hundar som har kommit in utifrån efter en hård cykeltur tex ska inte dricka  direkt efter utan vänta tills dom har varvat ner lite först, åsså ska det inte vara riktigt kallt vatten då, med risk för magomvridning.

Bleenda
0

Det gäller även mat direkt efter hård träning. Men en isklump i vattenskålen som dom kan gå och slicka på är ingen fara med.

Vattnadal
0

Vi götr isglass till hundarna. Ta en plastburk, häll i vatten, lägg i något hunden gillar, frys in den. Ta farm en varm sommardag.

Tänk på att glupska hundar kan trycka i sig mycket snabbt, så gör små glassar åt dem!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter