Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 2885 ggr
SparklingTindra
0

Regnoverall?

Jag funderar på att skaffa en regnoverall till Tindra (shetland sheepdog). Hennes päls funkar utmärkt mot väta men när det är riktigt grisigt väder ute så drar hon in all sand som finns och när hon sen torkar så är det rena sandlådan inomhus. (Jag är dessutom för slö för att dammsuga oftare än en gång om dagen) Men jag funderar på om hon kanske svettas ihjäl med en sån på sig när hon har så varm päls? Sen så undrar jag om hon verkligen kommer att kunna röra sig ordentligt (det måste vara en sån med ben för att det ska vara nån vits med den) eller om den är i vägen eller stramar? Kanske man kan köpa en som är lite "för stor"? Vad tror ni? Har ni någon erfarenhet av regnoveraller?

Dessa har jag tittat på:

http://www.finahund.se/p/267/ och den röda regnoverallen på http://www.hooks.se

NinaSkurken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

haha min långåriga schäfer har regnoverall, funkar bra :)

ser dock ganska roligt ut när han har på sig den, lite för kort i benen :P

SparklingTindra
0

Haha naaww vad sött. =P

gejsa
0

#1# HaHA vad gulligt.

Misimurf
0

Jag köpte den från hööks förut men den passade inte Elvira. Den var väldigt konstig i strl tyckte jag, väldigt smal.

Jag har en sån här.  http://www.petcare.se/dk/product/?cid=54&id=2139

Men jag var tvungen att sy om den lite för att den skulle passa elvira för den var för lång i benen. Har tyvärr ingen bild där hon har den på sig.

[Malin3033]
0

Jag var på väg att köpa en overall till Ronja (shetland sheepdog) men vi provade en i affären och hon kröp ihop och minst sagt hatade att ha den på sig, så vi köpte en utan ben, men då blir hon ändå skitig, och itne kissar hon då heller, så vi duschar av henne efter promenaderna istället. ;)

SparklingTindra
0

#4 Vad omständigt det lät. Kanske man kan prova den hemma och sen skicka tillbaka den om den inte passar som den ska?

#5 Tindra har också en utan ben (alltså ett täcke) och hon ser ut som disneys version av Robin Hood (räven) och hon är jättesöt, men jag håller med dig - det funkar inge vidare mot smutsen. =P Så därför används den nästan aldrig.

Jag tycker att det är så omständigt att duscha henne efter varje promenad då hon har så mycket päls och det tar evigheter att få henne torr. Sen så är vi på så många/långa utevistelser att vi nästan inte skulle hinna med annat än det och duschningarna. =D

Misimurf
0

#6 Det lättaste är nästan att ta med hunden till en djuraffär och prova. Det gjorde jag när jag köpte Elviras. Provade två olika men båda var för långa i benen. Köpte den som jag visade i #4 och sydde upp den i benen.

Har du ingen affär i närheten är det ju bara att göra som du skrev och skicka efter och skicka tillbaka om det inte passar.

SparklingTindra
0

#7 Har en djuraffär i närheten, men dom hade så himla dyra regnkläder. =P Men jag ska prova att skicka efter.

SparklingTindra
0

Nu har jag beställt en regnoverall åt Tindra. Det blev den här .Hoppas bara att jag tog rätt storlek. Jag fattade inte riktigt deras storlekstabeller. Så det finns en risk att den blir för stor..

Misimurf
0

Jag tror att deras overaller är väldigt bra, men det där med storlek är alltid svårt. Hoppas att den passar, du får rapportera hur det gick när du fått den

SparklingTindra
0

Fick den idag. Och den var alldeles för liten! För stor trodde jag att den skulle bli men det blev tvärtom. =P Så nu har jag mailat dom och frågat om jag får byta. Annars får jag väl sälja den på Blocket eller nåt.

ingann
0

Deras storleksguide var ju jättesvår att förstå! Jag skulle vilja ha en sån till Åskar som hatar när det regnar o är blött;) Vilken storlek köpte du Tindra? Åskar är ju lite mindre än en sheltie…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

SparklingTindra
0

451 köpte jag. Jag ska byta till 453. Jag mailade och pratade med dom och jag hade valt rätt storlek enligt måttabellen men dom sa att den inte är riktigt 100% och att det bara är att skicka tillbaka den så får jag en i större storlek.

ingann
0

oki, tack;) kan tänka mig att åskar behöver 451 då… eller kanske en strl mindre. jag ska ta o mäta honom i morgon;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner