Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3157 ggr
KickanLilja
0

Flytväst till hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var vi iväg och köpte en båt. Nu ska vi och Uddis ut på sjön, så en flytväst till henne måste införskaffas.

Har ni några tips på vad man ska tänka på? Köper man efter vikt eller storlek på hunden?

krasivis
0

Både ock! Jag har alltid haft flytvästar till mina hundar.Flytvästen ska ju hålla för hundens vikt och även sitta bra på hunden.

SaraC
0

Säger samma sak som #1

Sen kan jag tipsa om att det finns billiga på Tradera :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

ElinLilja
0

Ta det lugnt syster Udd-Boll flyter på fläsket… jag menar pälsen ;-)

Kleverin
0

köpte min på classe i sjön (claes ohlsson) man går efter vikt på den, men den passar nova riktigt bra. ordentligt handtag så man kan hålla i henne och bogsera in henne till land om hon hoppat i (har inga illutioner om att orka lyfta i en hund på 30 kg i min eka.. tur att det aldrig är längre än 10 min rodd till närmsta ö:-) och en mindre öggla till koppel om man vill ha det. nöjd hitintills i alla fall, fast hon har inte ramlat i än. *ler*

Zebben
0

Man går efter vikt. Men sen beror det på vad man är ute efter. Vill man att hunden ska få lite extra hjälp så kan man välja en flytväst som är en storlek större. Vill man motionssimma hunden kan man köpa en i normal storlek.

Sen finns det flytvästar som är lite längre i ryggen och en del lite kortare i ryggen. Vilken man vill ha beror på hundens simteknik.

Men vill Du ha ett enkelt svar, så köp en i passande storlek från claes olsson. De är billiga och bra! Har en därifrån och är jättenöjd. Har även en dyrare variant och den fungerar den med. Glad

KickanLilja
0

Då får det bli en tripp till Clas Ohlsson och köpte flytvästar till både oss och doggen=)

Misimurf
0

Bra tips om claes ohlsson, jag hade inte en tanke på att de hade flytväst till hund. Jag ska köpa en som Elvira kan ha ibland när vi badar så hon slipper simma hela tiden

Cerrolyn
0

Jag köpte Ceasar på lantmännen, det jag tyckte var bra med den är att den har en magplatta. Men billig var den inte, kommer dock inte ihåg priset men ca 300-500 kr var det den kostade.

**MVH Cerrolyn

Vattnadal
0

Om man har en större hund, som är tung i vattnet, pga all päls, så kan det vara bra att satsa på de lite bättre märkena. Magplatta och inte de där billiga plast-snabbknäppena. Tror inte de håller om man ska lyfta i en hund som trillat av en båt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Misimurf
0

Nu har Elvira fått sin flytväst från claes ohlssonSkrattande

LindaL
0

ska oxå köpa en fly väst men vilket märke?

KickanLilja
0

Vi köpte från Klas Ohlsson och jag tycker den verkar bra, har bara provat den 5 ggr, men är helnöjd! Udda hoppade även i vattnet från båten en dag och hon flöt jättebra. Sedan kunde husse lyfta upp henne i handtaget på ryggen på flytvästen

Misimurf
0

#12 hoppas att den funkar bra för Elvira oxå. Hon har ju bara provat den inne än så länge men hon verkade trivas i den iaf.

#11 kanske en från claes ohlsson, de kostar 149-179 kr beroende på storlek.