Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 7072 ggr
Sessan
0

Säkerhetsbälte?

Hur många här använder sig av säkerhetsbälte på sina hundar?

Jag har alltid bälte på min hund, valpen är ännu för liten.

Jag tror att många glömmer att sätta bälte på hundarna också men om olyckan är framme kan ju hunden skada dig om inte minst sig själv.

Det var en krock här i stan där hunden flög ut genom framrutan på bilen för den hade inte bälte. Den dog givetvisLedsen

Pia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja usch det är ett aber med hund i bil, om man inte har bur och kombi och hunden tycker om att sitta där. Jag har bilbälte till Malte. Med suck och stön och pust finner han sig i det, se bifogad bild…:)

Sessan
0

Vad söt han var! Han såg ju ut att ta det med ro! De brukar ofta se helt lidande ut när de hamnar ha bälte på sig, iaf om de inte är vana från början.

lisette
0

hade jag försökt göra det med mina hundar hade dom gått upp i limningen.

Sessan
0

#3 Min systers ena hund (du vet, "the killerdog") Var helt tokig när han plötsligt skulle ha bälte på sig men nu har han accepterat det.

lisette
0

*asg*

man borde kanske testa. men mina hundar åker lyx. de har hela bagaget för sig själv. dock inte i burar. kasst jag vet!

ThereseW
0

Usch, jag får så dåligt samvete… Mina pojkar är helt lösa i bilen, med varken bälte eller bur. Jag har dock tänkt ställa in en bur i baksätet som iallafall Nelson kan vänja sig vid att vara i, men Frodo gillar den inte. Men jag ska införskaffa bälte till honom så att han kan sitta säkrare i framtiden…

Alex
0

Mexx åker första klass i bur i bagaget ^^ Haha, nej men det är tur att vi har det så (eller tur, vi köpte bilar i anpassning till hunden..) för han skulle ALDRIG funka i säkerhetsbälte..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

KerstinP
0

Semlan sitter lite var stans i bilen. Ibland sitter hon med ändan på baksätet och framtassarna mitt i mellan framsätet nästan som en människa. Då har hon koll på både matte och husse.

Sara87
0

Jag har säkerhetsbälte på Tjatte, ett likadant som Pia har tycker jag det ser ut som.

Jillsan4
0

Jag har säkerhetesbälte till Trixie varje gång vi åker bil:)

SaraC
0

Har en AllSafe

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Misimurf
0

Jag har kombi så oftast sitter Elvira bak men ibland har jag henne i framsätet och då använder hon bilsele. Den använder hon även när hon åker med min mamma eller syster. Är ganska noga med det för jag är så rädd att hon ska skadas om det händer nåt när man är ute och åker

KajsaM
0

Viggo åker i krocksäker bur i bakluckan :)

nobsan
0

Jag har alla mina i bur.

Diana_K
0

Var rädd om din hund - använd säkerhetsbälte! Läs mer på bifogad länk :))[

http://www.hundliv.se/productcart/tips/sakerhetsbalte.htm

](http://www.hundliv.se/productcart/tips/sakerhetsbalte.htm)

kerstin_70
0

jag har mina i bur

[Katteeen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har exakt en sådan här på bilden…

Ascot
0

När kan man börja använda säkerhetsbälte? Vid vilken ålder?

Tuff
0

Jag använder transportbur.

Tezza
0

Jag måste ha mina längst bak i kombin, fast det känns inte kul. Inte heller har jag någon bur eftersom jag inte får plats med 3 golden i en sån…….Ska köpa en mini buss med krocksäkra burar som min nästa bil, bara jag pluggat färdigt……

Zadeira
0

Man ska ju iallafall ha galler om man ha dem där bak, så att de inte kan flyga fram i bilen och sådär..

Zeus har en sele med två "fästen" som man fäster i det vanliga bilbältet. Dock trampar han alltid upp dem om han sitter själv i baksätet, så de måste alltid vara två som är med i bilen med honom.

Bokskogens
0

En liten informationsfilm från Tyskland, som sagt är på tyska men man förstår ganska så mycket ändå:
http://www.adac.de/adactv/test_technik/Tiertransporte.asp?ComponentID=213764&SourcePageID=213582 

Här har automotor & sport skrivit om samma film (fast på svenska *ler*)
http://www.automotorsport.se/nyhetsbrev/hund-och-katt-i-bil-sitter-s%C3%A4krast-i-box/14035

Har min vavve i bur och min whippa än så länge löst i bagaget.