Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1633 ggr
Tuff
0

Teori

Pratade med våran uppfödare igår och han tyckte inte att man ska ha hunden i sovrummet på grund av alla kvalster och det kan faktiskt stämma. När man hörde det lät det ganska förnuftigt att hunden får lättare att utveckla allergi och hudproblem då.

Vattnadal
0

Är det inte bättre att städa där då? Flört

jag är själv dammalergiker och har 6 hundar i sovrummet (jo, jag är pälsdjursallergiker oxå, enligt en sån där tokig doktor). Sängkläderna skakas varje dag, vädras ofta. Det ska dammas och moppas rätt ofta, för att jag ska må bra.

Alla gör ju som de vill och mår bäst av, men för mig känns det främmande att inte familjen ska sova tillsammans.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Kleverin
0

hos mig är det lika stökigt överallt… städar och tvättar samtidigt en gång i veckan.

Men hunden varierar sig, lite i sovummet och lite i hallen på nätterna.

Liss
0

Jag vet inte om de spelar någon roll, men ecko har sin sida av sängen och jag min. Men dem kanske kryper över ?:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

MariannE11
0

det jag kan känna skräck över är fästingar… men eftersom jag ändå har nära kontakt med hunden så finns det ju ändå många tillfällen till att jag får dom till mej ändå….

Nero låg ofta i sängen förut men nu är det ytterst sällsynt…. han är där mest om vi ligger o tittar på TV….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

[Vargnatt-]
0

Aramis sover alltid i sovrummet, katten också! Katten oftast tätt mot mig och Aramis bredvid sängen eller under sängen. Så är det ju mysigast!:)

Zadeira
0

Zues har sin sovfilt bredvid sängen, men han går runt rätt mycket på nätterna och sover lite i hallen, lite på sovfilten och lite på golvet vid fotändan..