Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1580 ggr
reverse
0

Hundar tillåtna

Kan vi inte i denna tråd skriva ned ställen där hundar är tillåtna? =) När jag var i Prag tyckte jag det var så trevligt, för där kunde man ta med sig hunden praktiskt taget överallt såvitt jag kunde se. Var ofta man såg män och deras hundar gå in på krogen och medan husse tog sig en tjeckisk öl, så fick vovven vara med vid hans sida, inte behöva lämnas utanför. Och det var sällan jag såg hundar kopplade annat än korta stunder på väg över gator och liknande.

Här i Sverige är ju dock hundar utestängda från det mesta. Men det finns undantag, så vi kan väl samla dem vi vet här!

Casablanca (videouthyrning) på Sveavägen i Stockholm tillåter att man tar med de fyrfota vännerna in till exempel. Skrattande

//Lina

SparklingTindra
0

Vilken bra tråd. =) Hoppas att det kommer in fler tips på vart man får ta in hunden.

billyboy
0

I min stad, Sandviken… får man ta in hundarna på ARKEN, de har ett litet café också, inte bara djurartiklar!

[lottaeriksson]
0

Jag brukar få ta med mig Tarox in på alla djurbutiker här i stan, dvs Arken, Djurkompaniet, Djurmagazinet etc. Utefik har vi aldrig blivit nobbade. Och sen brukar han få följa med in på Hemmakväll också, dvs filmuthyrningsstället :)

Sen tror jag inte att jag har provat nått mer ;)

Freke
0

Finns ett antal pubar här i Sthlm som inte kastar ut en även om du har hund med dig, men dom vill inte ha hundarna i resturang delen men vid baren är det helt okey.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

reverse
0

#4 Nämn några vid namn, om du vet. =D

//Lina

lena1
0

här i hallsta får man ta med hunden på utefik och zoo affären både här och i berg,och även hos optikern för dom har tiggt och bett om att dom vill att jag tar med mig snodden nästa gång jag ska dit:-))

Babbett
0

Kistagallerian tillåter hundar…inte för att jag har fattat vad hunden ska göra där. Det är knappast ett roligt ställe för en hund…

Ok, om syftet är miljöträning kan jag köpa det.

Freke
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Järnet, g:a Stan.

Southside, Zinkenskrog, Bulliebar ZInkensdamm.

För att nämna några..

Gallerian Hamngatan

Sen är det ju så att hundar är i stort sätt tillåtna överallt om inte innehavaren av, butik, bar, cafe är emot det..

För det enda som står och är utskrivet av miljö&hälsa är att pälsdjur får inte finnas där mat tillreds.. Vilket är förståligt eller??

Hade min lilla vovve i baren där jag jobbade förut.. gick bättre när han var riktigt liten….   haha

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

SparklingTindra
0

#7 Jag har varit där inne och käkat och haft med mig hunden. Dessutom så måste man ju ibland gå igenom den om man ska nånstans och då är det ju bra att man kan ta med sig hunden dit in. =)

Mischa
0

På mitt jobb (granngården) är alla djur välkomna in.

≧◔◡◔≦

Tuff
0

Vill gärna ha tips på boenden i falsterbo.

[lottaeriksson]
0

#10 Vad bra, då kommer jag in med min ko Rosa nån dag ;) hehe