Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 2763 ggr
kerstinjo
0

Fiser!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min marodör fiser något otroligt och gott luktar det inte.

Han äter otroligt fort och sväljer antagligen en massa luft samtidigt.

Något man kan göra åt det?

Kerstin 

Sara87
0

Inte den blekaste aning, men gud så söt han är! :)

Hermelina
0

Min farmors hund äter också super fort, och jag brukar hålla tillbaka honom tills han har tuggat och sväljt, och låter honom sedan ta en tugga till OSV OSV, ´nu har han lärt sig att äta långsamt ;)

Karmatarerskanise
0

Man kan lägga ut maten på golvet eller en stor bricka. Då måste hunden arbeta mer för att få i sig maten och det går inte lika fort.

kerstinjo
0

# 3 Hm…. då får det vara en STOR bricka för han slänger sig på maten.

Jag skulle kanske dela upp den i många skålar?

Kerstin 

Karmatarerskanise
0

Eller häll ut den på golvet som jag skrev.

Zadeira
0

Zeus fiser också skitäckligt, men bara om han ätit människomat, typ morötter och liknande.

Liss
0

Ja, testa att lägga ut maten över hela golvet eller kanske testa och gömma lite? (han kanske är för litenfis för de ännu dock) Då lär han ju få i sig det saktare:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

lena1
0

ge små portioner vänta ett par minuter emellan, så han vänjer sig vid att ta det lugnt vid maten,lite fil reducerar gaserna

Vattnadal
0

Ta en stor skål, häll i de dl torrfoder han ska ha, fyll på med dubbelt så mycket vatten, servera! Då måste han dricka vattnet samtidigt, och måste kissa mer…

Annars är det bra att som ovan nämts, serbera maten i långpannan eller direkt på golvet. Labbar blir ju gärna runda, så då kanske middagen kan tas med i fickan på promenad och användas som träningsgodis, gömmas i gräset, i träden och varhelst han får använda sin kloka retrieverhjärna.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

fettmedkevlar
0

#0 Hahaha, du ska se Hicka hur hon är när hon äter. Jag ljuger inte när jag säger att hon inhalerar maten.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Kleverin
0

#10 Samma med Nova, hon äter rent på sekunder.

Men fisandet har lugnat sig nu när hon är lite äldre, minskade kraftigt vid 8 månaders ålder ungefär.. vänta bara tills han hittar något "gott" ute som han trycker i sig.. skit som de äter luktar ungefär 100 gånger värre när lukten kommer ur hundens andra ände. brukar säga att hon fiser svavel.

aase-andersson
0

jag ger mina lite högre upp så slipper de ner till golvet och då drar de absolut ingen luft. sen beror det ju på vad de äter. mina fiser av frolic som de får som godis någon enstaka gång.

Karmatarerskanise
0

Hades fes mer som valp kommer jag ihåg. Det gick över sen. Och han har alltid fått maten högt upp.

Zvintos
0

Balder fes som en galning när han åt royal.
Så fort vi bytte till ett annat foder, slutade han.
Han fiser iofs ibland också, när han fått i sig något ute.

fettmedkevlar
0

#11 otroligt nog så fiser inte hicka så man hör, men visst kan det lukta fan och hans moster ibland. dock är det ingenting jämnfört med hanen jag har. yäk, lukten sätter sig nästan i väggar.

Sen är hanen också att han kan fisa nå jäkligt mycket när han stäcker på sig, det låter liksom "pffffrrrrrfrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt"

Zvintos
0

#15: Vi har en "regel", jag och pojkvännen.
De fiser som hörs, är i princip ofarliga, luktar ingenting.
Det är de som inte hörs, som luktar helvete.
"Tysta och dödliga", säger pojkvännen.
Det stämmer på vår hund och hans föräldrars 2 hundar iaf (alla 3 samma ras). =P

Liss
0

Ja jag kan berätta att ecko ligger nedanför mig just nu och fiser som tusan!:S buhuuu! Han har nog ätiti någon smaskig harplutt ute eller nått sånt nu när vi var ute.

Sen märker jag att han fiser härligt när han får vissa grejer utav mig bortsätt från sin mat.

Ecko fes nog mer när han var liten jaa.. men måste nog säga att han fiser en del nu för tiden med. Eller ja, han är ju iof liten fortfarande. Vuxen blir han väl inte fören 3-4års ålder:P

Och de luktar peeeeeka!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nicki
0

Sluta ge honom mat?

fettmedkevlar
0

#16 Hanens fisar dödar oavsett om dom är ljudlösa eller högljudda :P Hade jag kunnat skicka lukt igenom datorn så hade du gärna fått lukta ;) *hehe*

Maddepadde
0

Skulle inte vilja säga att han kommer LÄRA sig att ta det lungt.
Saken med att dela upp det i portioner kan bli: Ju fortare jag äter - desto fortare kommer det mer.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

lena1
0

20, vem svarade du nu?