Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1422 ggr
Athena-Afrodite
0

valp foder?

Nu är det nästan klart, hon flyttar till oss snart.

En "liten" leonberger Glad på ca 8v. Bilder kommer sen…

Det jag tänkte fråga är foder, uppfödaren ger de Royal Canin GIANT.

Eftersom jag har så dålig erfarenhet av Royal Canin katt foder så undrar jag hur är deras hund foder, kan inte vara bättre eller?

Har funderat på att ge henne Hill´s eller finns det ett annat märke som är bättre för STORA hundar?

Zvintos
0

Det är nog mycket från individ till individ hur fodret funkar, tror jag.
På vår valp (rottweiler nu 9 mån) funkade det inte alls.
Allt gick i princip rätt igenom, bajsade enorma mängder och växte dåligt.
När vi gick över till Friskies såg vi en enorm skillnad! =)

Vattnadal
0

Om uppfödarna kör med det tycker jag du ska fortsätta. Giant-serien har valpfoder för små valpar, babydog, sen går man över på puppy och efter det junior sen vuxen. Allt skräddarsytt för stora hundar och hur mycket de växer i olika perioder.

Du kommer med störts asäkerhet att få med ett valppaket med en 4 Kgs påse babydog, så att du har lite till att börja med.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

NathalieN
0

Vi gav våran rottweiler valp uppblött foder, av märket "Revir"  Det har funkat jätte bra för oss, och Wilma (hunden) tkr om maten och den har även funkat bra för henne

Marylojs
0

Jag skulle följa uppfödarens rekommendation ett bra tag och byta till något annat (orijen i mitt fall) när hunden fått bli lite äldre.

Tuff
0

Jag kommer använda royal canin och har aldrig hört något dåligt om det.

aase-andersson
0

Jag har fött upp engelska mastiffer på giant och de hade ingen växtvärk alls det är viktigt för såna stora raser att få i sig det de behöver och royals foder är totalt genomtänkt för stora hundar. enda fördelen med usa mat att de blir stämda på miljarder i usa om det är det minsta fel.. använer royals program till alla mina raser i olika storlekar. byt inte foder utan följ uppfödarens anvisning om hur de har gjort för din hunds skull.