Foder!
När vi fick hem Roxie så fick hon äta samma foder som hon ätit hos förra ägarna, dock gick vi över till vuxenfoder… Nutro Choice m lamm&ris
Detta foder föll inte alls damen i smaken o hon ville inte äta..
Var hos veterinären o fick ett annat foder, det dög inte heller…
suck!
hemma hos svärmor tuggade hon i sej Pedigri som en tok, men det fodret vill jag inte att hon ska äta, o vet rekommenderade inte det heller..
men nu har vi köpt Bravo(fryst kött som man tinar) samt Standart torrfoder, o jädrans va hon åt nu ikväll ;) slickade skålen helt ren…
Inte sådär superbilligt men men , vad gör man inte..
Vad äter era hundar?

Doggy får mina två hundar.
Hill´s och Pedigree (den nya) som verkar vara massa godare än Hill´s;)
Varför vill du inte att hon ska äte Pedigree? Vet rekommenderar oftast inte mat de själva inte säljer…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
bravo är jättebra ger det själv till min

#2 jag är väl kanske lite nörd, men anser att man får det man betalar för o jag har fått för mej att dom billigare fodren ofta är mer utfyllda än dom dyrare. :)

#3 ja, gott verkade det ju vara allafall ;)
Har också en kräsen hund :) Nu äter han Carrier Lamm & Ris och det är det bästa hittills och kommer nog inte hitta ngt annat han äter bättre av heller. Skulle gärna gett färskfoder, men har inte riktigt plats i frysen :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

#6 nej, det tar ju sin lilla plats, som tur är bor vi relativt nära djuraffären o köper inte så mkt åt gången…
o dom här bravo"hamburgarna" tog inte alls så stor plats..
#4 Det tror jag faktiskt inte så mycket på…
det är nog som med människomaten, läste senaste testen på fiskpinnar o där fick man mest fisk för pengarna i de billiga paketen som Euroshopper, X-tra… Dyra Findus hade minst fisk i sina, där får man betala för nästan hälften panering;)
/Ingalill

Shelby får Magnussons Meat & biscuit. Hon älskar det! Innan fick hon Hill's men det var ingen höjdare, hon åt knappt något. 12 kg's säcken räckte från december till maj (hon är en jack russel)

Orijen adult
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Orijen och ProPlan rekomenderar jag till kräsna hundar. :)

Magnusson mb och Fodax färskfoder

#11 orijen blev vi oxå rekommenderade men dom hade inte det på den djuraffär vi handlar så det blev bravo+standart istället, o det funkade ju bra

Man ser ju på innehållsförteckningen vad det innehåller. En hund som jobbar kan behöva ett köttbaserat foder, istället för de billiagtre spannmålsbaserade. Ingredienserna står i ordning, det som det är mest av, strår först.
Vissa hundar fungerar säkert toppen på billiga spannmålsbaserade foder, och kanske inte alls på dyra köttbaserade. Dock se jag ofta på jobbet att folk som testar ett dyrare bättre foder fortsätter att köpa det. Hudnarna får bättre muskler, päls och hud, samt fiser mindre.
Huskyna här hemma går på eukanuba nu, bytte fråpn royal i vintras. De fungerar toppen på båda. Vi har testat ett flertal köttbaserade energifoder och de fungerar tioppen på alla. EN gång har vi testat doggy, och hundarna som aldrig varit dåliga i magen ens vid tvärbyten, var lösa i magarna allihopa över 2 v. Vi gav bort det, och fortsatte sedan med köttbaserat igen.
Nu byter vi inte alls, utan håller oss till ett bra foder som fungerar toppen och dessutom blir förhållandevis billigt med uppfödarpriser och storpack.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Har kört med Peedigree till alla mina hundar genom åren. Hundarna har hållit sig friska och haft fina pälsar och alla har hittills blivit mycket gamla, så jag är helnöjd med det. #0 Självklart rekommenderar inte vetten ett foder dom inte säljer precis som #2 säger.
Balder fick royal förut, men han blev så dålig i magen och växte dåligt.
Så vi bytte till Friskies (Friskies Vitality+ Adult med Kyckling) och såg redan då en jäkla skillnad! ^^
"Svärföräldrarnas" rottisar äter också Friskies.
Och finare päls än tikens har jag hittills inte sett på någon annan rottis. =)

Orijen adult. Skulle gärna ge färskfoder men har inte plats.
Följ länken http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=615740 och klicka på "Grafik" så får du se en jämnförelse på våra vanligaste torrfoder.
Doggy ger vi Tarox, eftersom det är det enda fodret han tål.

Men hörni kan ni inte skriva var ni köper fodret också. Är det tex i en livsmedelsaffär eller specialbeställer ni eller köper ni hos veterinären, hundaffär. :)
Jag köper mitt Doggy på Ica och granngården, willys har det med. Det är rätt skönt att slippa åka till någon specialbutik för att köpa fodret.
Samma här, fast vi brukar åka till djurkompaniet och köpa vårt doggy :P

Jag köper Orijen adult från www.foderbilen.se men det finns även på iaf 2 av djuraffärerna i stan men räknar jag med bussbiljetterna så blir det billigare att beställa + att jag får det levererat hem till dörren
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Pris vore ju roligt om alla skrev också. hihi Så man kan jämföra det med.
Jag köper mitt på Granngården :) Enda stället det finns på.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

eukanuba excess weigh. haha.
Friskies köper vi i vanlig livsmedelsbutik (Ica Maxi).
En stor påse som innehåller 15kg kostar ca 160kr.

135kr för 2kg Standart(ska köpa en stor säck nästa gång) och 134kr för 8st "hamburgare" Bravo
Hon äter 2st hamburgare /dag o 4dl/ Standart
Köper det på CRT Zoologiska i Haninge
Eukanuba, speciell rottisblandning.

Någon som har testat Oliver's Petfood? Tycker det verkar så smidigt att dom leverar hem till dörren, och dessutom gratis leverans om man beställer för över 200:- .

min hund älskar James Wellbeloved

Min Tiara äter Proplans purina med lamm o ris o mår bra av den! Använde Royals cocker ett tag men då fick hon klåda och mjäll i pälsen!Har oxå hört att carriers lamm o ris är bra foder o inte sååå dyrt…Doggy däremot vet jag att nästan alla hundar blir dåliga i magen av…jag köper mitt foder i djuraffären!

#32# Mina två hundar blir inte dåliga i magen av Doggy. Inte mina andra två som jag hade innan heller. Hur kan du säga att att nästan alla hundar blir dåliga? Om din tex har blivit det.
Den jag köpte Åskar av gav bara Doggy och ingen av hennes hundar var dåliga i magen…. Själv valde jag att byta till Hills (Åskar blev dock inte dålig av Doggy utan jag ville hellre ha Hill´s)men min kompis kör med Doggy till sin 8 månaders hund utan problem.
/Ingalill

Vi köper "Revir foder" och antigen köper vi det på Granngården, eller så beställer vi från tillverkaren, då man får det lite billigare.
Min ska äta royal canin för medelstora hundar.