min hund flög på :(
Stod ute och pratade med ett par grannar.
Dom hade sina hundar utan för.
Rätt va de va hoppade Dafne och öppnade dörren och FLYGER på den ena hunden. Hon riktigt ruskade tag i den andra hunden.
Gud jag fick kasta min telefon på henne för hon skulle släppa och sluta. Jag ville bara slå henne och avliva henne och stampa på henne. Självklart gör man juh inte de men jag ville.
Jag har aldrig varit så här lessen innan. ALDRIG!
Har aldrig varit med om att någon av mina hundar gör så här. och jag har ändå haft hundar med verkligen dåligt psyke. Men ALDRIG att jag varit med om detta NÅGONSIN!
Jag har juh mått väldigt dåligt nu ett tag och min man tror de är för min hund är lite understimulerad just nu?
Hon är ändå van vid att få mer än jag kunnat ge henne den senaste månaden. men kan de verkligen vara själ nog?
Jag ska ringa vet och kolla om man kan göra en undersökning och se om hon kanske har ont någon stans för de brukar juh vara en bakomliggande orsak.
USCHA!!!

Stod den andra hunde och skällde på henne? Kan vara att hon blev uppretad för en sådan sak. Det är ju varmt ute nu och vissa hundar kan må jättedåligt av värmen. Men visst, inte ska den hoppa på andra hundar för den skull. Men vänta du med veterinär.
Det kan ju var en engångsföreteelse.

Hundar ryker ju ihop ibland och antar att de hr hände på hennes revir dvs på din tomt hon kanske missuppfattade situationen eller så vill hon sätta sig i respekt för dom som kom in på hennes revir kanske hon löper oxå då brukar en del tikar vara extra alerta på att hävda sig .
Blev den andra hunden skadad eller var de bara en snabb attack och att den andra gav sig på en gång å din slutade ?
mvh/bjorsa

Tyvärr säger pesimisten Åsa då. Många gånger när en tik börjat med detta så fortsätter det gärna.
Men mycket beror på ålder, uppfostran, stimulering. VVissa kan man komma till rätta med genom att köra stenhård lydnad på. ;-)
Hoppas verkligen att detta var en engångsföretelse. Hur gick det med hunden hon flög på?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars