*asg* Bada med hund!
hahaha det gjorde min älsta son när han var 6 år med yorken vi hade, han hade i liite vatten i karet och smög alltid i hunden däri, och när man kom in såg dom så oskyldiga ut så, men yorken älskade att bada :-)))

Igår badade Aquila också, dock ensam i badkaret ;) hon gillar att bada och dricka från duschslangen =) däremot sjöar vill hon inte bada i XD
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
2, vilken bra hund du har, snodden drar sig hellre till sjöar kärr och annat vatten än det rena :-))))

#3 hon går i lite i kanten om husse går i först XD
hon är lite fisförnäm av sig, aldrig att hon skulle kliva i en vattenpöl eller lera ;)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Ja jag har faktist inget val ibland^^ Sitter jag i badkaret så kan de helt plötsligt hamna en hund i andra hörnet. Ecko älskar att bada varesig de är badkaret eller sjö eller kärr:P Han har hoppat i två gånger när jag suttit och badat i lugna ro. Så står han och skvätter och "gräver" med framtassarna. Skit kul!;P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
5, världens bästa sällskap ju :-))))
Haha joo visst! Jag badar väldigt sällan, för har ingen ro till det. Men när jag väl gör de ska de vara lungt och skönt. Inte tusan är de lungt med en plaskande hund vid fötterna:P
Men så fort jag sätter på duschen så hoppar han ut!:P Inte tusan ska han tvätta sig inte.. bara leka och plaska.
När jag badar valpen så har jag henne i famnen och duschar henne i duschen. Det kanske låter både onödigt och fånigt men så gjorde jag med Tindra när hon var liten och behövde tvättas också (hon hatade verkligen att badas som valp) och nu älskar hon att badas och tvättas. Men när hon blev större så hade jag självklart henne inte i famnen längre. Det funkar super med Enya också.
Verkligen effektivt om dom tycker att det är lite obehagligt.

Hehe. tycker det låter jättemysigt att bada med sin lilla hund. Jag hoppar nog helst över med mina…(leonberger)
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus
#10 Hum,, jag tycker t.om. att ecko på sina 28kg (säkert mer) räcker och blir över;)