Fodertunna
Nu är nya fodersäcken öppnad sen 2 veckor och den delikata lukten har minskat och hundskrället har börjat äta dåligt igen. För tillfället har jag bara rullat ihop öppningen på säcken och satt dit en nypa.
Funderar nu på att införskaffa en ordentlig fodertunna så att maten håller den goda doften bättre. Den stora frågan är var hittar man en sån? Jag vill helst inte ha en med en massa stora reklamtryck då tunnan står fullt synlig. Vart har ni köpt era tunnor?
Jag har gjort min själv.. Men har sett att det finns svarta neutrala på Granngården
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Gjort själv? Nu blev jag nyfiken!
Granngården vore kanske en bra idé att kolla på!

jag köpte min tunna med lock på coop bygg!!!

på www.olivers-petfood.se kan man köpa fodertunna för 15kg säck för 79:-. Lagom pris tycker jag iaf. :-)

ja det behöver ju inte vara en tunna gjord för just foder så, huvudsaken är ju att den är någorlunda lufttät och inte alltför skrikig i färgen.
vi fick våran gratis av djuraffären, helt svart neutral utan massa reklam. perfekt! ;-)
Fick en tunna när jag köpte hundmaten jag brukar köpa. Den har iof hundmatsnamnet, men de är bara att ta bort.
Annars så finns de lite överallt tycker jag.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Man brukar få gratis en tunna när man köper foder, eller hur? Den behöver inte se bra ut, bara den är praktisk.
På mina tunnor står det "Pedigree" och "Royal Canin" - fått dom ut av mina kompisar, aldrig gett varken pedigree eller royal canin till mina hundar 
fick min gratis, sedan är dom praktiska att ha i stallet med så har flertal där ute med ;) liten fördel om man jobbar på zoobutik kanske (A)
www.blueberryhedgehogs.com

fått mina gratis när jag köpt 15-20kgs säckar.
Granngården. Mörkgrön, utan reklamtryck..
#2 Gjorde ren en gammal tunna vi gjort vin i förut och tejpade igen hålet 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

På IKEA har de snygga tunnor i plåt. Ska kolla om jag hittar en länk

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90099049
Finns som 16 el 40 liter
Granngården, svart tunna utan nå reklam på :)

vad härligt, nu har jag flera ställen att åka och kolla på!

#14 Usch nej de där är inte bra alls! Färgen lossnar efter ett tag inne i tunnan och hundarna får det i maten!
alla häst affärer.. hästfoder tunnor tycker jag är bäst..till för att mat aldrig ska kunna bli dåligt typ.. hehe

# 14: Tunnan är jättesnygg. Men kanske inte så bra att förvara foder i? Dte är ju viktigt att den är lufttät så att fodret håller sig färskt och inte blir torrt och trist.