Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 841 ggr
Noa-Nisse
0

bra kritik (pitbull/amstaff)

Alltså, jag var bara tvungen att skriva av mig.. 

Vi från psykiatrikursen och hitsoriekursen i skolan åkte in till Christiania i köpenhamn på studiebesök. (för er som inte vet vad Christiania är: det är typ en fristad, där det t.ex. är tillåtet att röka hash) Vi fick en rundvandring där inne. Mycket fint, med jättefina områden, grönt och härligt.

Det känndes ungefär som att komma ner till en by i spanien, för husen var sådär lite småslitna och folk bodde lite hursomhelst.

men för att komma till det visentliga. Där var hur mycket hundar som helst som sprang lösa överallt!! Och till 70% var det pitbulls eller typ amstaff, resten av hundar var typ berned sennen(stavning?)labradorer, taxblandningar, Pudel och annat smått, Jag blev bara så glad när jag såg det på något vis. När man tänker på alla som säger att pitbulls tycker inte om andra hundar, de bara vill bråka! men icke, de sprang runder där och var bästa kompisar allihopa. så härligt att se likosm, och välnärda och fina i pälsen var alla hundar där med.

äsch ja, jag var somsagt bara tvungen att skriva av mig :P
ni tycker kanske det är löjligt men men..

Medarbetare på Hundar.ifokus

kerstinjo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Alfons Töntbull, till hälften Pitbull, lekte med glädje med döttrarnas hundar. En schäferhane och en tik rottis/am.staff.

Speciellt skoj var det att se honom med rottis/am.stafftjejen som han lärde känna som valp. Han hade ett otroligt tålamod med henne, fastän hon hängde i hans mungipor och öron och kunde vara allmänt odräglig.

Men aldrig att han visade sig aggressiv mot hundarna. (Fastän den ene var en shafferOskyldig)

Kerstin 

Noa-Nisse
0

#1, va kul!! det är just sådant som man vill höra mer om, inte bara elände :P

Daisymink
0

om det liknar hus i spanien har mycket hänt sen jag var där, då var det ett riktigt pundar paradis med hus gjorda av plåttak och marijuana plantor som växter i fönstrena. usch vad äckligt det var då.

(gud va sur det kändes som jag var när jag läste vad jag skrev, sorry)

// Vanessa 

Noa-Nisse
0

#3… (gud va sur det kändes som jag var när jag läste vad jag skrev, sorry) ?! huh?