O.T. Eurovision Song Contest?
Vilka ska titta? Jag ska sätta mig och titta på detta spektakel. Var ju många dåliga låtar med i år tycker jag.
Vem tror ni vinner då?
Jag tyckte nog att Danmark var bäst i år. Han med keps och hängslen. :)

Jag ska nu popa popcorn och titta lite. Jag tyckte hon som var blind var rätt bra. Kommer inte i håg vilket land det var. Men sen tycker jag även Perreli är grym.
Det programmet kan dra åt skogen *haha* xD

Vad snäll du är LillMalin. :)
#3 , jag vet! ;) älskar ju det programmet, *IRONI*med den där barbie dockan som ska uppträda, sitter hellre och kollar på ekorrar xD

Gör det du Malin gå och kolla på ekorrar om du finner några. *fniss*
Nej, nu ska jag gå ner och göra mig något att äta och se på tv. Hej så länge.
det finsn jätte många ekkorar i år! ;D Dom liksom hoppar upp till molnen, tar tag i en molnkant och sitter där uppe och vinkar till mig, ! ;D

Ska sitta bänkad framför TVn med mina älskade chips och min härliga cola! ^^ Det bästa är röstningen, många låtar är så sjukt sega! ^^

Är det en kille eller tjej som sjunger just nu????
Det är en stor katastrof, hela eländet. Det blir bara dyrare och hysteriskare för varje år, men också sämre och sämre. Än så länge har jag bara skakat på huvudet åt eländet. Jag lyssnar lite i bakrunden.

Ja, låtarna blir ju sämre och sämre. Dom röstar snart på vem som kan utmärka sig mest i klädval osv. Fy vad dåligt det är.
Men de är väl inte självaste finalen.. Alltså de här är ju bara en tävling mellan just dem 25 och vilka som går vidare till själva finalen? eller är jag helt ute och cyklar?
Hehe.. om de är självaste finalen så är de ju rätt skrattretande. Då fanns det ju INGENTING som var bra^^
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Haha du är ute och cyklar rejält nu LIsette. Nu är själva tävlingen. Delfinalerna var i tisdags och torsdags vilka som gick vidare till final i dag alltså. :)
Jag tyckte en del låtar var helt okej faktiskt. bättre i år än förra året helt klart;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag tycker det var en del bra bidrag ! Förutom Sverige, så gillade jag Serbiens, Norges, och några andra som jag inte minns vilka länder det var just nu.
#13 Haha! ja, jag var tvungen att ringa min mamma. Vi såg de tillsammans tills jag gick hem nu^^ Och vi var helt överrens om att de måste vara en delfinal eftersom de var så mycket skitlåtar:P
Vad hemskt att vissa av dem där ens fått gå vidare^^
Hörde ni föresten att hon från serbien kopiera Charlottes klänning efter hon såg hennes uppträdande i delfinal.
Jag tyckte nordens låtar var bäst i år faktiskt, och piraterna måstej ag gilla lite *ler*

oj vad dåligt det går för Sverige….
Sverige går int så bra!!!
Ähh.. alla dem där landen som bara röstar på varandra..
Ja, det är bara Norden som slutat "hålla" på varandra!
#20 #21 Sverige gav Norge 12 an ! Norge gav Sverige 7 ! Och även Danmark röstade på Sverige .
Japp…. Men de brukar ge bättre …
Tycker ändå att låten som vann var en ganska så RÄTT låt … men det är i min smak det :o)
Tyckte också Ryssland var helt okej, inte alls dålig låt :)
Segraren var en av dom låtar jag gillade också !
Kul att Ryssland vann, de har ju aldrig gjort det förut!? De var riktigt bra faktiskt, Danmark var ju inte dåliga heller…
Nä de fanns några bra bidrag med faktiskt :o)

Danmark var bättre tycker jag och Island var också rätt bra. Men Sverige får ju skämmas nu.
haha såg ni Björn när han skulle presentera rösterna då? Undrar var folk tänkte, att han var full eller så.

Hahaha Björn var ju totalt klockren, men ja-resten av världen måste ha trott ngt heeelt annat
Jag gillade dock inte att Ryssland vann, hejade mest på Grekland och Ukraina.
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
ja inte konstigt att vi inte får så mycket röster när vi visar upp sådana personer ;P haha.
Det var väll en okej låt som vann tycker jag, men den va inte super. min personliga favorit var Norge :)
Jag gillade Azerbadjan;) vet inte vad det var, men den fastnade jag för
/Ingalill
Norge fick min röst… :)
Usch jag tyckte inte om Rysslands bidrag och inte heller Greklands. =P Jag blev faktiskt väldigt förvånad att det gick så pass dåligt för Perelli. Nu måste vi kvala in igen. =/
äh, pirelli är asdålig, så det är jag inte förvånad över.. Han den däringa "komikern" har seriöst sabbat sveriges rykte i hela europa, de kommer tro att alla är lika kassa som han på engelska och att vi inte orkar bry oss om att lära oss andra länders namn.. nä, tyckte inte om honom i melodifestivalen alls och nu är han ju direkt pinsam!!!!
När det gäller musiken höll jag oxå på Norge, men Ryssland var inte dåliga och så var det någon mer som var bra.. de som sjöng opera tyckte jag om. djävulen och Ängeln.

helt klart rätt låt som vann!!!!!!Björn Gustavsson är ju bara sååå bra;)

#36# Du har rätt ang Björn. Tyckte nog att han gjorde bort oss lite grand. Dom i andra länder vet ju inte att han är en komiker hos oss och att han skojade. Han spelade ju full och trög i huvudet ju.
vi fick en tolva av Malta iallfall. :D jösses vad förvånad jag blev!
jag tyckte charlotte var jätte duktig, hon kunde inte gjort det bättre! tyvärr räkte det inte denna gång.. men hela norden var ju väldigt bra iår!
#42: Nog har de sett så pass många "poängutdelare" från Sverige så att de fattar att han är något åt komikerhållet till, att det mer var en kul grej!
Jag gillade Azerbaijan och Island.
#40 folk i andra länder kan ju inte vara så dumma att dom inte fattar att han är komiker? :S

Säg inte det du. Ingen annan har väl skämtat förut vad jag minns.
De är många som skämtar osv. Och Björn har säkert synts tidigare för dem. Så dem vet säkert om vad det handlade om. Dessutom håller jag med, ingen är så dum så man tror att någon är allvarlig på det viset:P
Jag tyckte åtminstone att hans om sjöng för Danmark var snygg;P

Ja, sånt vet vi ju tyvärr inte om dom vet. Jag tex känner inte till dom som representerade sitt land och berättade resultaten. Gör ni det? Skulle någon från något land utmärka sig så skulle iaf jag skaka på huvudet. Jag tror inte alls att Björn är känd utanför Sverige. Han är ju alldeles nyupptäckt i Sverige med så.
Jag håller med och tror som #47! till och med jag skakade på huvudet… tyckte inte alls att det var roligt, tyckte bara att han skämde ut oss… tänkt själva på hur mycket det snackas kring alla dessa evengemang här i sverige, är nog precis lika i de andra länderna.

#48# Precis! Bara för att vi vet vem han är stå tror jag def inte att något annat land vet det faktist.
HAHAHA! ;) Nu har Charlotte Sperelli skämmt ut sig för hela världen! ;) Hon borde insett helt från början att hon inte hade någon chans! :D
#50 tycker ärligt talat att hon inte har skämt ut sig, hon gjorde sitt bästa och i mina ögon kunde hon inte gjort sitt nummer och framträdande bättre, hon gjorde det bästa av situationen och det räckte inte..
Haha jo, men tyvärr så påverkar det ju hela sverige vad de visar upp :/ inte bra detta med både charlotte o björn. kunde dom inte hitta några andra kan man ju undra *putt* haha
#51, hon gjorde säkert sitt bästa. MEN!!!! Jag hatar hennes låt eftersom att den är så fruktansvärt sönderspelat! Men det är vad jag tycker..

Ja, eg tyckte jag att Sanna Nielsen skulle fått åka i stället.
#54 JAG MED, den låten var ju helt underbar :)

Hihi ja hon sjunger så vackert tycker jag. :)
jo det gör hon :) väldigt fin text på den låten med. passade bra ihop.
Håller med, Sanna Nielsen skulle kommit vidare istället för dockan! eller Sibel, hennes låt var också bra tyckte jag! =)

Fast sibel sjöng tyvärr lite för falskt. Annars var väl låten så där.
#59, hahah, tycker du?? :P Men Nordman var ju duktid tycker jag, iallafall texten ! =D

Ja, texten och låten var rätt så ok med. Men kanske inte någon låt som skulle vinna. :)
Nej, uiförsg inte! :P
Tror faktiskt inte det hade spelat ngn roll vem vi hade skickat. Dom är så många där borta som röstar på varandra.
Tyckte och trodde Perrelli skulle få bättre poäng.
Men jag höll på Sanna i den svenska.
Tror som Hera, det kvittar nog vem vi skickar, vi har helt enkelkt inte riktigt samma smak som resten av europa. men samtidigt så är det ju den svenska uttagningen som är roligast att titta på

Jag tycker nog att det har urartat mot förr. Det var mycket bättre förr. :)
När själva röstningen va somnade jag motpokvänens axel men han pratade med mig ändå *L* kändemig littedum när jag vakna til. men låten som van va faktist bra. Men som gejsa säger va det bättre förr 
Jag får nog hålla med ;)
Ja det är väldigt dåligt att grannländerna alltid röstar på varandra :/ dom kan ju omöjligen tycka att just den låten är den bästa varje år…. men ja, man får väll acceptera att det är så det är. men det var ju i alla fall några länder som vågade gå emot strömmen :)
Nordman var också bra :)
Jag såg aldrig Björn så egentligen kan jag väl inte säga nått om det^^ Men det var inte så jag menade, att dem vet vem han är på så viss utan dem har säkert sätt en del utav honom (dom som haft med melodifestivalen att göra. Dem vet ju vilka alla som presenterar är) Men det övriga folket i hela europa som sitter hemma vet säkert inte vem han är. Jag tycker ändå dock att dem borde förstå. Men som sagt, jag såg honom inte:)
Jag tycker allt är lite av ett skämt med det där just nu. De är ju inte melodifestivalen längre, det är skämtåsidofestivalen! Jag satt bara och skaka på huvudet när dem dära med brudklänningar och tvätten och allt var de var sjöng. VAD var de? och han med långt hår och solisar? alltså hallå!
kommentatorerna berättar ju vilka som delar ut poängen så visst vet nog resten av europa att björn är komiker;) kommer inte ihåg vad de sa om de andra länderna iofs men danmarks hade dejtat kronprinsen av danmark tidigare;p
/Ingalill
#70 Jo precis, dem lär ju också prata endel:)

#70# Fast är du så säker på att alla kommentatorer gör så? Det är ju inte alls säkert.
and och Rysslands bidrag!